kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳

طرح جالب هفته نامه «ویک» درباره نوع رابطه بن سلمان و ترامپ

«من محمد بن سلمان ولیعهد عربستان هستم. روزنامه نگاران را به قتل می‌رسانم. بیمارستان‌ها را بمباران می‌کنم و ناراضیان را به صلیب کشیده و تکه تکه می‌کنم و...» این بخشی از متن طرح جالب هفته نامه انگلیسی«ویک» درباره بن سلمان است «با حمایت‌های آمریکا و ترامپ انجام گرفته‌اند.»



«محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی به دلیل قتل وحشیانه «جمال خاشقجی» و کشتار مردم یمن از سوی برخی محافل رسانه‌ای غربی به شدت تحت فشار قرار گرفته است. در این راستا کاریکاتورهای زیادی هم علیه او منتشر شده است. مجله ویک چاپ انگلیس در مطلبی جالب کنایه‌های زیادی به محمد بن سلمان زده است:«من محمد بن سلمان ولیعهد عربستان هستم. من روزنامه نگاران را به قتل می‌رسانم. بیمارستان‌ها را بمباران می‌کنم. و ناراضیان را به صلیب کشیده و تکه تکه می‌کنم. به همین دلیل است که دوستان خوب من آقایان
دونالد ترامپ و جارد کوشنر[داماد ترامپ] به من اسلحه می‌فروشند، تجهیزات هسته‌ای می‌فروشند، و به من اجازه می‌دهند قطعات پیشرفته بمب را برای آمریکا در عربستان بسازم. دوستان به درد همین کارها  می‌خورند. مگر نه؟»
حملات قطر به عربستان
از سوی دیگر روزنامه گاردین چاپ انگلیس نیز نوشته محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، معاون نخست‌وزیر و وزیر در اقدامی نادر حملات لفظی شدیدی علیه آل‌سعود کرده و گفته: «عربستان به عنوان قدرتی که در خاورمیانه آشوب و تنش به پا می‌کند، شناخته می‌شود و این کشور غالباً برای اعمال حاکمیت استبدادی خود به شیوه اخاذی و فشار اقتصادی پناه می‌برد.» به گزارش ایسنا، این مقام قطری در ادامه به بحران خلیج‌فارس‌گریزی زده و تصریح کرده:« به نظر می‌رسد بحران منطقه خلیج‌فارس موجب تشدید درگیری‌های دیگر در منطقه شده است و همین امر حل درگیری‌ها در لیبی و سومالی را دشوارتر کرده است...عربستان تلاش می‌کند حاکمیت‌ها و دولت‌هایی همسو با خود ایجاد کند، در واقع ریاض و ابوظبی هر کشوری که در آنها مستبدان حاکمیت نداشته باشند را کشوری «تروریستی» می‌خوانند.»
وزیر خارجه قطر سپس با اعلام اینکه «دوحه هدف تلاش‌های متعدد عربستان و امارات برای تحریف و خرابکاری مواجه بوده» اضافه کرده که: «برخی کشورهایی که به حمایت عربستان و امارات نیاز دارند، برای دنبال کردن سیاست ضد قطر اخاذی می‌کنند و این مسئله موجب ایجاد تنش‌های بسیاری در منطقه شاخ آفریقا و جنوب صحرا شده است.» عربستان به همراه امارات، بحرین و مصر، قطر را از سال 96 تحت محاصره شدید قرارداده‌اند. اظهارات اخیر وزیر خارجه قطر علیه عربستان یکی از شدیدترین و نادرترین حملات دوحه علیه ریاض به شمار می‌رود.