kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۳۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹

حوادث کوتاه از کشور


    
    مرگ کارگر
رشت- خبرنگار کیهان‌: فرمانده نیروی انتظامی تالش از مرگ  یک کارگر بر اثر ریزش دیواره چاه در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حسین جمالدار گفت: در این حادثه که در یکی از مزارع کشاورزی شهرستان رخ داد یک کارگر برای لایروبی چاه به عمق 15 متری رفته بود که به علت ریزش دیواره چاه جان خود را از دست داد.
کشف مواد مخدر
ساری- خبرنگار کیهان‌: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مازندران از کشف مواد مخدر از نوع حشیش در عملیات مشترک با ماموران انتظامی شهرستان «سوادکوه» خبر داد .
سرهنگ «علیرضا ثقفی» گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک دستگاه خودرو حامل موادمخدر در محور سوادکوه، خودروی مورد نظر شناسایی و در عملیات غافلگیرانه متوقف شد.
وی اظهار کرد: با توقیف این خودرو ماموران در بازرسی از آن‌،30 کیلو حشیش را که به طرز ماهرانه‌ای در داخل خودرو جاساز شده بود، کشف کردند.
به گفته ثقفی در این ارتباط سه متهم به تهیه و توزیع موادمخدر شناسایی، دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
دستگیری قاتل
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: نیروهای گشت پلیس از به قتل رسیدن یک خانم در اتوبوس شهری مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.
سرهنگ صادق کاظم زاد اظهار داشت: زمانی که ماموران به صحنه درگیری رسیدند مشاهده کردند زنی با ضربات چاقو به قتل رسیده و در همان بررسی اولیه مشخص شد قاتل همسر اوست.
وی با اشاره به متواری شدن قاتل گفت: ماموران پلیس توانستند در کمتر از نیم ساعت پس از حادثه قاتل را بازداشت کنند.
کاظم زاد خاطرنشان کرد: قاتل انگیزه خود از این قتل  را اختلافات خانوادگی اعلام کرد، قاتل  پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.
مزاحم اینترنتی
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس فتای اصفهان گفت:  زن ۳۰ ساله‌ای با حضور در پلیس فتا از انتشار تصاویر خصوصی‌اش  در فضای مجازی توسط فردی ناشناس خبر داد.
سرهنگ فیروز سرخوش نهاد‌، افزود: به گفته شاکیه، فرد ناشناس در تلگرام اقدام به راه‌اندازی یک اکانت جعلی کرده سپس عکس پروفایل خود را عکس‌های شخصی این زن جوان قرار داده است.
وی ادامه داد: این فرد سپس با این اکانت جعلی اقدام به ارسال پیام برای دوستان و بستگان شاکیه کرده که موجب هتک حیثیت و به خطر افتادن آبروی او شده است.
سرهنگ سرخوش نهاد گفت: صاحب این اکانت جعلی توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و پس از دریافت حکم قضایی، در یک عملیات دستگیر شد.
وی افزود: متهم که پسردایی شاکیه بود ابتدا منکر هر گونه تخلف بود اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات به بزه انتسابی اعتراف کرد و عنوان داشت که به خاطر انتقام‌جویی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی دختر عمه‌اش کرده است.
کشف زمین‌خواری
بوشهر- ایسنا: جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف یک فقره زمین خواری به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شهر برازجان خبر داد.
حیدر سوسنی، اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر تصرف اراضی دولتی در شهر برازجان توسط فردی زمین خوار و سودجو، در نتیجه تحقیقات و استعلام از مراجع قانونی و انجام بازدید میدانی و کارشناسی زمین مورد نظر، مشخص شد که فردی سودجو اقدام به تصرف ۱۵۰۰ متر مربع از اراضی مرغوب دولتی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شهر برازجان
کرده است.
وی با بیان اینکه زمین موصوف به صورت کامل رفع تصرف شد، عنوان داشت: پس از هماهنگی قضائی متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.
قاتل فراری در دام
کرج- ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در کمتر از 24 ساعت موفق به شناسایی و دستگیری یک قاتل فراری شدند.
سرهنگ بیژن جنتی افزود: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه فردی در یکی از خانه‌های متروکه مشکین دشت فردیس بر اثر ضربات چاقو به قتل رسیده است، ماموران توانستند در کمتر از ۲۴ ساعت قاتل را دستگیر کنند.
وی اظهار داشت: این قاتل از بستگان مقتول بود که در جریان درگیری بین آنان حادثه قتل رخ داد.
جنتی گفت: طبق بررسی اولیه این درگیری منجر به قتل در پس مبادله مواد مخدر و زورگویی رخ داده که در این زمینه سه نفر دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: قاتل و دیگر عوامل این حادثه در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.
قاچاق شیر خشک
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی بندرعباس گفت: یک دستگاه تریلی حامل ۲۵ تن شیر خشک قاچاق توسط ماموران انتظامی شهرستان بندرعباس متوقف و محموله آن ضبط شد.
سرهنگ «محمد اسماعیل مشایخ» افزود: ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهید «میرزایی» هنگام کنترل خودروهای خروجی از بندرعباس به یک دستگاه کامیون تریلی مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از کامیون ۲۵ تن و ۵۴۰ کیلوگرم شیر خشک  قاچاق به صورت کیسه ای و بدون هرگونه مدارک و بارنامه گمرکی معتبر کشف شد.
این مقام انتظامی، ارزش تقریبی محموله قاچاق مکشوفه را از سوی کارشناسان ۸ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
قتل عضو شورای اسلامی روستا
بوشهر- ایرنا: جواد خلیفه لیراوی رئیس پیشین و عضو کنونی شورای اسلامی روستای حصار شهرستان دیلم مورد سوء قصد قرار گرفت و کشته شد.
یک مقام آگاه در بندر دیلم با تائید این خبر، افزود: در این حادثه عضو شورای اسلامی شهر حصار توسط افراد ناشناس از چند ناحیه بدن مورد شلیک اسلحه قرار گرفت و فوت کرد.
وی گفت: افراد مسلح در این حادثه صورت خود را با چفیه پوشانده بودند و پس از ارتکاب قتل از صحنه متواری شدند.
وی یادآورشد: علت و انگیزه عامل یاعاملانی که مرتکب این اقدام شدند مشخص نیست و مأموران انتظامی و امنیتی در حال بررسی موضوع هستند.
آدم‌ربا در دام
‌تهران- ایسنا: فرمانده انتظامی شرق استان تهران از دستگیری یک آدم‌ربا و آزادی کودک دو ساله ربوده شده در شهرستان ورامین خبر
داد.
سرتیپ عبدالرضا ناظری گفت: در پی تماس تلفنی زنی، با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ربوده شدن دختر دو ساله‌اش توسط همسر موقت سابقش در شهرستان ورامین، پلیس در کمتر از دو ساعت موفق به شناسایی مخفیگاه آدم ربا شد و پس از هماهنگی با مقام قضائی بلافاصله با اعزام چند اکیپ از مأموران به آدرس مورد نظر در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و کودک دو ساله ربوده شده را آزاد کرده و تحویل مادرش دادند.
وی با اشاره به انگیزه متهم خاطرنشان کرد: آدم ربا که قبلاً همسر موقت شاکی بوده و به علت مشکلات شخصی از هم جدا شده بودند، دلیل این اقدام خود را بازگشت مجدد به زندگی عنوان کرد.
فرمانده انتظامی شرق استان تهران در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
صاعقه‌ جان 2 نفر را گرفت
سرویس شهرستا‌ن‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان چادگان گفت: صاعقه در چادگان و فریدون‌ شهر جان دو نفر را گرفت.
ولی اروجی افزود: متاسفانه در اثر اصابت صاعقه، یک کشاورز 54 ساله که در حال کار کردن در کانال آب کشاورزی بوده جان خود را از دست داد.
وی بیان داشت: جسد متوفی توسط ماموران اورژانس برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل شد.
همچنین سرهنگ حمزه یبلویی، فرمانده انتظامی شهرستان فریدونشهر افزود: متاسفانه در اثر اصابت صاعقه، یک مرد 48 ساله که در حال چرای احشام در ارتفاعات بوده جان خود را از دست داد.