kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵

اخبار کوتاه از فوتبال



واکنش مدیرعامل پرسپولیس به صحبت‌های برانکو
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: باشگاه نهایت تلاش خود را برای بازگشت برانکو انجام داد اما نمی‌دانیم چرا این همه حواشی ایجاد می‌کنند.
ایرج عرب در مورد آخرین وضعیت بازگشت برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس گفت: روز گذشته نامه‌ای را به برانکو و وکیلش ارسال کردیم مبنی بر اینکه طلب فصل گذشته‌شان و حتی پیش قرارداد فصل پیش‌روی ایشان آماده است و خواستار شماره حساب شدیم. وکیل برانکو جواب نامه ما را داد و شماره حسابی را برای ما فرستاد تا هر چه سریع‌تر برای پرداخت طلب برانکو اقدام کنیم.وی افزود: بعد از این موضوع مصاحبه‌ای از قول برانکو در یکی از سایت‌های کرواسی منتشر شد که او قصد ترک فوتبال ایران را دارد. بعد از مطرح شدن این خبر تماسی با برانکو داشتیم و او گفت این مصاحبه را قبل از ارسال نامه باشگاه انجام داده بود و البته به آن شکل هم صحبت نکرده بود. از این‌رو نگرانی بابت بازگشت برانکو وجود ندارد. او زمانی را برای پرداخت طلبش برای باشگاه در نظر گرفته بود که با تلاش شبانه‌روزی که داشتیم توانستیم این پول را فراهم کنیم تا مشکلی برای بازگشت سرمربی تیم وجود نداشته باشد.عرب در پایان گفت: در حالی که ما در تلاش برای فراهم کردن پول برانکو بودیم و این اتفاق هم رخ داد حواشی زیادی را برای ما بوجود آوردند که دلیلش را نمی‌دانیم. هواداران اطمینان داشته باشند که باشگاه از هیچ کوششی برای ادامه کار با برانکو دریغ نکرده و مشکلی هم از این بابت وجود ندارد.
استقلالی‌ها پولدار شدند
اسپانسر مشترک استقلال و پرسپولیس، مطالبات آبی‌پوشان را پرداخت کرد.
مدیران استقلال دو روز پیش در جلسه‌ای که با مدیرعامل اسپانسر مشترک‌شان با پرسپولیس داشتند، از او قول پرداخت معوقات‌شان را گرفتند و این اسپانسر موظف شد تا روز چهارشنبه به حساب باشگاه پول واریز کند.در همین راستا، اسماعیل خلیل‌زاده، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال که در این جلسه حضور داشت، در گفت‌وگو با ایسنا درباره نتیجه این جلسه اظهار کرد: در جلسه‌ای که دو روز پیش با اسپانسر مشترک استقلال و پرسپولیس داشتیم، این اسپانسر موظف شد که ۱۰ میلیارد تومان به حساب باشگاه واریز کند، که این کار انجام شد.او افزود: هم‌چنین مقرر شد امروز یا فردا قرارداد جدیدی برای یک فصل دیگر با این اسپانسر امضا شود.
شکوری: ساکت سرپرست و مدیر تیم ملی است
سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: ساکت به عنوان سرپرست و مدیر تیم همراه تیم ملی به کره جنوبی رفته است.
ابراهیم شکوری در حاشیه بازدید از موزه ورزش در مورد نحوه بازی تیم ملی فوتبال بیان کرد: همه مردم راضی بودند؛ سبک بازی جدیدی بود که خود این بزرگ‌ترین دستاورد است.اودر مورد اینکه تیم ملی فوتبال نسبت به زمان کی‌روش تهاجمی‌تر بازی می‌کند تصریح کرد: بالاخره سبک هر مربی فرق دارد؛ ویلموتس این را ثابت کرد هر بازی می‌طلبد که تیم با سبک خاصی بازی کند.وی در پاسخ به این پرسش که قرار است در تیم ملی جوان‌گرایی انجام گیرد؟ گفت: این دیگر در اختیار سرمربی است و ما هم یک سری مسائل مطرح کردیم.شکوری در پاسخ به این پرسش که محمدرضا ساکت با چه سمتی همراه تیم ملی به کره جنوبی رفته است؟ گفت: ساکت مدیر و سرپرست تیم است.
فغانی و بنیادی‌فر به عنوان داوران VAR انتخاب شدند
رئیس‌دپارتمان داوران از حضور علیرضا فغانی و موعود بنیادی فر به عنوان داوران VAR در مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ آسیا خبر داد.
 داود رفعتی عنوان کرد: با توجه به اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، علیرضا فغانی و موعود بنیادی‌فر به عنوان داوران VAR در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ حضور خواهند داشت.وی همچنین گفت‌: بر همین اساس دوره آموزشی از ۱۷ تا ۲۲ جولای (۲۶ لغایت ۳۱ تیرماه) در کوالالامپور مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌شود و از ایران فغانی و بنیادی‌فر در این کلاس شرکت می‌کنند.رفعتی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: پیش از این علیرضا فغانی به عنوان داور VAR در این رقابت‌ها حضور داشت که خوشبختانه امسال توانستیم موعود بنیادی‌فر را هم به داوران لیگ قهرمانان آسیا اضافه کنیم. همچنین دو داور دیگر در تیم VAR داشته باشیم.
نقش 2 ستاره سابق اسپانیایی در قهرمانی قطر در آسیا
سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال قطر از دو شخصیت بزرگ فوتبال اسپانیا که در قهرمانی این تیم در جام ملت‌های آسیا تاثیر داشتند سخن به میان آورد و به ستایش از آنها پرداخت.
قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ بازی‌های درخشانی را به نمایش گذاشت و با شکست دادن قدرت‌های بزرگ فوتبال آسیا توانست جام قهرمانی را برای نخستین بار در تاریخ خود بالای سر برد و قدرت جدید فوتبال آسیا لقب گیرد.
فلیکس سانچس، سرمربی اسپانیایی قطر سهم به‌سزایی در این قهرمانی داشت. او با تفکرات خاص خود توانسته فوتبال قطر را متحول کند. او از دو شخصیت بزرگ فوتبال اسپانیا سخن به میان آورد که سهم زیادی در قهرمانی قطر داشتند.او در ابتدا به ستایش از ژاوی پرداخت و گفت‌: من به ژاوی بسیار نزدیک هستم و او دوست صمیمی من است. در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا که ما ژاپن را شکست دادیم هفت بازیکن از تیم السد در ترکیب اصلی بازی می‌کردند. همه بازیکنان تیم فوتبال السد از ژاوی تاثیر گرفته‌اند. او الگوی آنها بوده و این باعث شده سبک بازی و تفکرات آنها تغییر کند. ژاوی در جام ملت‌ها با ما نبود اما من همیشه با او در ارتباط بودم.
و اما شخصیت دومی که روی سرمربی تیم ملی فوتبال قطر تاثیر بسیار زیادی داشته است پپ گواردیولا است.سرمربی تیم ملی فوتبال گفت‌: الگو و مرجع نخست من پپ گواردیولا است که احترام بسیار زیادی برای او قائل هستم و چیزهای زیادی از این مربی یاد گرفته‌ام. فلسفه من در تیم ملی قطر این است که در درجه نخست توپ و میدان را در اختیار داشته باشیم و بعد از آن از طریق تمرکز بالا فضای نفوذ به دروازه‌ حریف را پیدا کنیم.
پیشنهاد جدی هافبک آفریقایی استقلال از العین
آیاندا پاتوسی از تیم العین امارات پیشنهادی جدی دریافت کرده است و قصد بازگشت به تیم استقلال را ندارد.
به گزارش اسپورت ۲۴، آیاندا پاتوسی در فصل نقل و انتقالات زمستانی فصل قبل به تیم فوتبال استقلال پیوست و در شش ماه حضور در این تیم عملکرد خوبی نیز از خود بر جای گذاشت.قرارداد پاتوسی با تیم فوتبال استقلال در ۳۰ ژوئن (کم‌تر از ۲۰ روز دیگر) به پایان خواهد رسید و با توجه به مشکلات مالی موجود این بازیکن قصد ادامه فعالیت در استقلال را ندارد.تیم فوتبال العین امارات این بازیکن را مدنظر قرار داده است و خواستار جذب او شده است.به نظر می‌رسد که ارتباط خوبی بین ایوان لکو، سرمربی جدید العین با پاتوسی برقرار باشد تا قهرمان ۱۳ دوره لیگ امارات بتواند این بازیکن ۲۶ ساله را به خدمت بگیرد.
آخرین اخبار نقل و انتقالات فوتبال ایران
*گئورگی ولیسیانی، مدافع گرجستانی با تیم فوتبال سپاهان قرارداد 2 ساله امضا کرد. او فصل گذشته در تیم نساجی قائمشهر حضور داشت.این روزها شایعاتی در مورد رفتن سیاوش یزدانی مدافع سپاهان به استقلال شنیده می‌شود و به نظر می‌رسد ولسیانی جانشین او می‌شود. ضمن اینکه باشگاه سپاهان برای جذب فرشاد احمدزاده تمایل دارد و مشغول مذاکره با این بازیکن است.
*علی داوران که سابقه حضور در تیم نوجوانان، سیاه جامگان وشهرداری ماهشهر را در کارنامه خود دارد به همراه امیر مهدی جانملکی، مدافعی که سابقه حضور در رده‌های مختلف تیم ملی و باشگاه‌های تراکتورسازی، ملوان را در کارنامه خود دارد با نظر ابراهیم صادقی و توافق مسئولان سایپا، قراردادی سه ساله با نارنجی پوشان انعقاد کردند.
*بعد از اینکه برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به مسئولان این باشگاه اعلام کرد که خواهان جذب مهدی طارمی است یک بار دیگر بحث حضور این بازیکن در تیم قهرمان ۳ فصل اخیر فوتبال کشورمان مطرح شد.طارمی که همراه با تیم ملی فوتبال کشورمان به کره‌جنوبی رفته بود دیروز به کشور بازگشت تا وضعیت او برای فصل آینده مشخص شود.مسئولان باشگاه پرسپولیس قصد دارند بعد از ورود مهدی طارمی به ایران مذاکره با او برای حضور در پرسپولیس را آغاز کنند.
*سیدمهدی رحمتی کاپیتان تیم فوتبال استقلال بعد از سال‌ها حضور در جمع آبی‌پوشان سرانجام از این تیم جدا شد و در توافقی که با مسئولان باشگاه پدیده داشت به این تیم پیوست.این بازیکن که قراردادش با آبی‌پوشان به پایان رسیده بود بعد از مذاکره‌ای که با مسئولان باشگاه پدیده داشت فصل آینده زیر نظر یحیی‌ گل‌محمدی کار خواهد کرد و در مشهد توپ خواهد زد.سیدحسین حسینی چند روز پیش در گفت‌وگویی مدعی شد تنها در صورتی در استقلال خواهد ماند که به عنوان دروازه‌بان اول برای آبی‌پوشان بازی کند و حالا با توجه به جدایی رحمتی باید دید گلر 27 ساله استقلال چه زمانی قراردادش را تمدید خواهد کرد.
*مسعود ریگی هافبک فصل گذشته تیم پدیده مشهد با مسئولان استقلال به توافق رسید و فصل آینده در جمع آبی پوشان حضور خواهد داشت.این بازیکن برای حضور 2 ساله در جمع آبی پوشان با مسئولان استقلال به توافق رسیده است.پیش از این محمد بلبلی بازیکن سپیدرود با استقلال قرارداد ۲ ساله امضا کرد. سیاوش یزدانی و علی دشتی ۲ بازیکنی هستند که کار انتقال آنها به استقلال تقریبا در مراحل پایانی است.
*باشگاه پرسپولیس در راستای اجرای برنامه‌های خود برای جذب دائمی محمد نادری، مدافع چپ خود در نیم فصل دوم بازی‌های فصل گذشته، تلاش دارد با باشگاه بلژیکی به توافق دست پیدا کند.در همین راستا، مدیر برنامه‌های این بازیکن دیروز در باشگاه حضور پیدا کرد و جلسه‌ای با مدیران باشگاه داشت تا شرایط توافق با باشگاه مزبور بررسی شود.