kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۳۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
لوبلاگ:

واشنگتن اگر دست از پا خطا کند خاورمیانه باتلاق سربازان آمریکایی می‌شود

یک پایگاه تحلیلی آمریکایی در واکنش به ماجراجویی های کاخ سفید و رجز خوانی های رئیس جمهور آمریکا برای راه اندازی یک جنگ جدید در منطقه غرب آسیا، هشدار داد که اگر واشنگتن دست از پا خطا کند، خاورمیانه باتلاق سربازان آمریکایی خواهد شد.




پایگاه «لوبلاگ» طی تحلیلی به قلم «مایکل تی کلر» استاد و مدیر بخش مطالعات صلح و امنیت جهانی در «کالج پنجگانه» نوشت، ضعف و کمبود منابع ارتش آمریکا در نتیجه جنگ‌های بی حاصل در عراق و افغانستان، یک اقدام نظامی دیگررا  برای این کشور غیرممکن ساخته است.
به گزارش میزان، این پایگاه تحلیلی ضمن واکاوی تحولات اخیر در غرب آسیا و تشدید تنش‌ها در این منطقه ، به اظهارات «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا (در مورد امتناع از جنگ)اشاره کرد و نوشت، پنتاگون با در نظر داشتن پیامد‌های وخیم یک مداخله نظامی دیگر در غرب آسیا، از این اقدام اجتناب می‌کند.
کلر در این مقاله افزود: واشنگتن این موضوع را درک کرده که چنین اقدامی، قطعا منجر به ایجاد باتلاقی برای سربازان آمریکایی خواهد شد.
این تحلیلگر آمریکایی به تمایلات جنگ طلبانه در آمریکا اشاره و تصریح کرد: (علی رغم این که) ارتش آمریکا در جنگ به اصطلاح با تروریسم، به شدت تضعیف شده، ولی به شکل فزاینده‌ای خواستار مبارزه با چین و روسیه است.
نخستین بار«جیمزماتیس» وزیر دفاع پیشین آمریکا، در کمیته خدمات نیرو‌های مسلح سنا در آوریل ۲۰۱۸ بر تاثیر منفی درگیری‌های نظامی در خاورمیانه بر ارتش آمریکا و کمبود منابع ناشی از آن که طولانی‌ترین دوره جنگ در تاریخ این کشور را رقم زده، اشاره کرده بود. وی به پیشرفت رقبای آمریکا طی سال‌های اخیر اشاره و اعتراف کرد که برتری نظامی آمریکا، به چالش کشیده شده است.
کلر نوشت: پیشرفت اقتصادی بی سابقه چین، توانایی نظامی قابل توجهی را برای این کشورایجاد کرده است و پکن می‌تواند به زودی آمریکا را در تقریبا تمامی حوزه‌ها به چالش بکشد.
اخیرا نیز پایگاه  تحلیلی لوبلاگ به مقامات واشنگتن هشدار داده بود که هزینه رویارویی با ایران، از هزینه آمریکا در جنگ ویتنام و در جنگ جهانی دوم بیشتر خواهد بود و آمریکای بسیاری در این جنگ کشته خواهند شد.