kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۳۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
مشاور وزیر اقتصاد پیش‌بینی کرد:

درآمد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی دولت از مالیات سکه‌های پیش‌فروشی

سرپرست پیشین سازمان امور مالیاتی، پیش‌بینی کرد، از طرح مالیات بر سکه‌های پیش فروش شده حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان درامد عاید دولت خواهد شد.




محمد قاسم پناهی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود درطرح مالیات بر سکه‌های پیش فروش شده حدود هزار میلیارد تومان درآمد کسب شود، گفت: 50 هزار نفر کمتر از 200 سکه خریده بودند و ما به این نتیجه رسیدیم که ممکن است این افراد با ضوابط و تکالیف مالیاتی آشنا نبوده و ممکن است اگر در یک سال اظهارنامه ارائه نکند با جرائم مالیاتی رو به رو شوند. به این ترتیب بر اساس آنچه در بخشنامه اخیر سازمان امور مالیاتی مطرح شده با این افراد برخورد خواهد شد.به گفته پناهی، 7.6 میلیون سکه از سوی بانک مرکزی فروخته شده که بیش از شش میلیون سکه پیش فروش شده مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود. یک میلیون سکه هم زیر 20 عدد بوده و معاف از معالیات خواهد بود. به هر حال محاسبات نشان می‌دهد، در این طرح درامدی حدود هزار میلیارد تومان وصول خواهد شد.وی اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی با کلیات لایحه مالیات بر عایدی سرمایه موافق بود و کلیات آن تقدیم وزیر اقتصاد شده است.
مشاور وزیر اقتصاد افزود: لایحه مالیات بر املاک در مجلس طرح شده بود همان زمان به کمیسیون اقتصادی اطلاع دادیم که با کلیات آن موافق هستیم اما از آنجا که این طرح محدود و یک بعدی است اجازه دهید لایحه جامع مالیات بر عایدی سرمایه به مجلس ارائه شود. در حال حاضر یک پیش‌نویس اولیه غیر قابل استناد از سوی سازمان آماده شده و به هیئت اندیشه‌ورزی رفته است.
پناهی در پاسخ به زمان تعیین شده از سوی کمیسیون اقتصادی به دولت جهت ارائه لایحه جامع مالیاتی، بیان کرد: زمان ارائه لایحه به مجلس از سوی وزیر اقتصاد تعیین می‌شود.گفتنی است 18 خردادماه وزیر اقتصاد در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان امور مالیاتی گفت: ما اجازه قانونی داریم که از فعالیت‌های سوداگرانه در بحث سکه‌ها مالیات دریافت کنیم.
دژپسند اعلام کرد: کار اجرایی وصول مالیات از سکه‌های پیش فروش شده آغاز شده و زمان پایان آن نیز بستگی به همکاری مودیان مالیاتی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه‌ مالیات بر فعالیتهای اخلال‌زای اقتصادی در دستور کار وزارت اقتصاد قرار گرفته است، خبر داد: اخیرا گزارش جامع وزارت اقتصاد به رئیس‌جمهور درخصوص مسائل اقتصادی ارائه شده که در این گزارش به مسائل مختلفی از جمله راهکارهای حفظ ارزش پول ملی، کنترل تورم محیط کسب و کار و... پرداخته شده است.