kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
وزیر ارتباطات:

3 ماهواره جدید در دست ساخت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سه ماهواره جدید برای ارسال به فضا در دست ساخت قرار گرفته است.




به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان مازندران در ساری، افزود: صرف‌نظر از شکست یا موفقیت در ارسال ماهواره به فضا، جمهوری اسلامی ایران توانست نام خود را در بین ۱۱ کشور جهان در ساخت و ارسال ماهواره به فضا ثبت کند.
وی گفت: در شرایط فعلی همکاری فضایی ما با سازمان بین‌المللی فضایی و کشورهای منطقه ادامه دارد به‌طوری که در سیل اخیر این همکاری توانست به خوبی به کمک ما در برآورد میزان خسارت‌ها و پیش‌بینی‌ها در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گیرد و همچنان این روند همکاری ادامه خواهد یافت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ما در منطقه نیز همکاری‌های فضایی به‌خصوص در حوزه سنجش با برخی کشورهای منطقه از جمله آذربایجان داریم و این کشور این ماهواره را به صورت غیربومی در اختیار دارد و ما به دنبال ساخت ماهواره سنجشی با این کشور هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران روسی حاضر در این همایش در مورد تهدید آمریکا مبنی بر قطع اینترنت ایران، گفت: اگرچه تاکنون هیچ تهدیدی از جانب این کشور برای قطع اینترنت ایران مطرح نبوده، ولی از تروریست اقتصادی هر امکانی قابل پیش‌بینی است.
جهرمی اظهار داشت: ما آمادگی لازم را در کشور در صورت قطع اینترنت داریم و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از توانمندی داخلی برای اتصال اینترنت داریم و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.
جهرمی همچنین بهره‌گیری از اینترنت‌ اشیا را باعث ارتقا بهره‌وری به‌عنوان حلقه مفقوده در این حوزه بیان کرد و گفت: اینترنت ‌اشیا در حوزه کشاورزی در استان مازندران در دست اجرا قرار گرفته و وزارت ارتباطات و فناوری به دنبال پیگیری اجرایی شدن این طرح در حوزه دامپروری در بخش کشاورزی نیز است.
وی میزان خسارت‌های بلایای طبیعی، زمان داشت، کاشت و برداشت و سایر مراحل کشاورزی را از مزیت‌های به کارگیری اینترنت ‌اشیا در حوزه کشاورزی بیان کرده است.