kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶

حوادث کوتاه از کشور


    
    توقیف شکر  قاچاق
رشت – ایرنا: فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان از کشف ۱۴۷ گونی شکر قاچاق از یک تریلی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رسول عزیزی گفت: در این رابطه یک متهم ۳۹ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی لاهیجان معرفی شد.
وی اظهار داشت: مأموران پاسگاه لیالستان حین گشت‌زنی به یک دستگاه تریلی که در حال تخلیه بار بود مشکوک شده و با هماهنگی قضائی آن را مورد بررسی قرار دادند.
وی تصریح کرد: در بازرسی از این تریلی ۱۴۷ گونی ۵۰ کیلوگرمی شکر قاچاق به وزن هفت هزار و ۳۵۰ کیلوگرم کشف شد و در این راستا متهم ۳۹ ساله به همراه پرونده تشکیل شده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.
کارشناسان ارزش ریالی این محموله را ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.
واژگونی خودرو
قزوین – خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: واژگونی پژو 405 در قزوین یک کشته و یک مصدوم برجا گذاشت .
سرهنگ «نصراله بیگلری» ، اظهار داشت: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع یک فقره سانحه رانندگی در لاین شمالی آزاد راه «قزوین – زنجان» بعد از «ضیاء آباد» بلافاصله ماموران انتظامی و پلیس راه به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود: با حضور ماموران مشخص شد یک دستگاه خودروی پژو 405 پس از سقوط از پل واژگون و راننده خودرو به علت شدت ضربات وارده در دم ‌فوت و سرنشین خودرو مصدوم و توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی اعزام شد.
سرهنگ بیگلری تصریح کرد: كارشناسان پليس راه علت اين تصادف را عدم توجه به جلو راننده خودرو پژو 405 ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام کردند.
توقیف محموله قطعات خودرو
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: محموله قاچاق ۲۰ میلیارد ریالی قطعات خودرو خارجی در عسلویه شناسایی و توقیف شد.
سرهنگ حیدر سوسنی افزود: کامیون حامل قطعات قاچاق خودرو در محور خروجی شهرستان عسلویه شناسایی و توقیف شد.
وی بیان کرد: از این کامیون ۳۹ عدد در خودرو، ۵۷ دستگاه موتور خودرو، پنج قطعه دیگر لوازم یدکی خودرو خارجی فاقد مجوز گمرکی کشف شد.
سوسنی افزود: طبق نظر کارشناس مربوطه ارزش این محموله ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده و در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی عسلویه شد.
قاچاق چوب جنگلی
همدان  - مهر: فرمانده انتظامی استان همدان از کشف چوب جنگلی قاچاق توسط مأموران انتظامی بخش خزل نهاوند خبر داد.
سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح  گفت: مأموران انتظامی بخش خزل شهرستان نهاوند حین گشت زنی به یک دستگاه کامیون ولوو مشکوک و آنرا متوقف که در بازرسی‌های صورت گرفته از این خودرو، ۱۳ تن و ۸۰۰ کیلو گرم چوب جنگلی قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال کشف و یک متهم در این خصوص به مرجع قضائی معرفی شد.
مرگ سرباز در رودخانه
خرم آباد – ایرنا: رئیس جمعیت هلال احمر پلدخترگفت: رودخانه کشکان جان یک سرباز نیروی انتظامی را گرفت.
علی کیانی ، اظهار داشت: محمد شریف گورتاگونی سرباز اهل مسجد سلیمان که در نیروی انتظامی پلدختر مشغول خدمت بود، در آب رودخانه کشکان غرق و جان خود را از دست داد.
وی افزود: این سرباز که برای تفریح با دوست خود مرخصی ساعتی گرفته بود ساعت ۱۳ یکشنبه در روستای تیمور آباد پلدختر در رودخانه کشکان غرق شد.
رئیس جمعیت هلال احمر پلدختر گفت: تلاش نیروهای هلال احمر برای پیدا کردن جسد سرباز غرق شده بی‌فایده بود و از مرکز استان تقاضای اعزام غواص شد.
کیانی افزود: متأسفانه تلاش چند ساعته غواصان بی‌نتیجه بود و عملیات جست وجو از سوی غواصان ادامه دارد.
برخورد اتوبوس با سواری
بیرجند – باشگاه خبرنگاران جوان : برخورد یک دستگاه اتوبوس و خودرو سواری در محور نهبندان - بیرجند منجر به حادثه شد.
در این حادثه‌ یک  نفر که تنها سرنشین خودرو سواری بوده در دم کشته و شش مسافر اتوبوس که از طبس مسینا به سمت زاهدان در حرکت بودند زخمی شدند.
شدت برخورد به حدی بالا بوده که نوع خودرو سواری مشخص نیست و مصدومان   به بیمارستان سربیشه منتقل شدند.
دستگیری سارقان احشام
یاسوج – ایسنا : فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: سارقان احشام در گچساران دستگیر شدند .
محمد موسوی اظهارکرد: با تلاش ماموران پلیس نیروی انتظامی چهار سارق حرفه‌ای در گچساران شناسایی و دستگیر شدند .
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: در بازجویی از متهمان، آن‌ها به ۱۴ فقره سرقت احشام اعتراف کردند .
وی اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
احتکار مواد غذایی
زاهدان – خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی شهرستان زابل از کشف میلیونی مواد غذایی احتکار شده از یک انبار در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ احمد ثمره حسینی، گفت: ماموران در بازرسی از این انبار چهار هزار و ۸۶۶ کیلو انواع حبوبات، ۴۰۰ کیلو گردو، ۲۳۴ کیلو لیمو خشک، ۹۶۰ کیلو رب یک کیلویی فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به اینکه ارزش ریالی این اقلام 813 میلیون و  810  هزار ریال برآورد شده است، اظهار داشت: این انبار  پلمب و یک متهم نیز دستگیر که پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.
پلمب 14 آرایشگاه زنانه
مشهد – ایرنا : رئیس اتحادیه صنف بانوان آرایشگر مشهد گفت: ۱۴ آرایشگاه زنانه از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهر به علت تخلف، پلمب و مهر و موم شد.
اعظم حسنی، افزود: این آرایشگاه‌ها نمونه کارهای خود را در فضای مجازی ارائه داده بودند که این کار، خلاف ضوابط اجرایی نظام صنفی است.
وی اضافه کرد: اتحادیه صنف بانوان آرایشگر بارها به آرایشگاه‌ها اعلام کرده که فعالیت به صورت ارائه نمونه کار در فضای مجازی ممنوع است و بر این اساس واحدهای یاد شده به علت رعایت نکردن این ضابطه اجرایی از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی مشهد مهر و موم شدند.
قاچاق کالا
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان «نجف آباد» از کشف یک محموله «پاوربانک»،«هندزفری» و «یواس بی» خارجی قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ «محمد حسین باباکلانی» گفت: ماموران یگان امداد شهرستان «نجف آباد» حین کنترل خودروهای عبوری در عوارضی «فولادشهر» به یک دستگاه کامیونت هیوندای یخچال دار مشکوک و آن را متوقف
کردند.
وی افزود: راننده خودرو اعلام کرد، محموله‌اش تخم‌مرغ است که ماموران در بازرسی دقیق متوجه شدند فقط ردیف اول تخم‌مرغ و در ردیف‌های دیگر دو هزار و 41 پاوربانک،150 هندزفری و 27 بسته «یو اس بی» خارجی جاسازی کرده است.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه راننده مدارک مربوطه را ارائه نداد بیان داشت: خودرو و محموله کشف شده توقیف و راننده نیز برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
کشف ۹ تن خوراک دام
همدان – مهر: فرمانده انتظامی استان همدان از کشف خوراک دام قاچاق در شهرستان بهار خبر داد.
سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح گفت: مأموران انتظامی شهرستان بهار حین کنترل و پایش محورهای مواصلاتی، ۹ تن خوراک دام قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان همدان افزود: این بار قاچاق از نوع پودر استخوان خوراک دامی بوده که در یک دستگاه کامیون بنز با پوشش به قصد انتقال به استان‌های غربی و مرزی حمل می‌شد.
وی اضافه کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.