kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵

احتمال تعویق برگزاری انتخابات شورایاری

رئیس ‌شورای شهر تهران از احتمال به تعویق افتادن برگزاری انتخابات شورایاری‌ها خبر داد.



به گزارش ایسنا، محسن هاشمی دیروز در پایان جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: موضوع اساسنامه انتخابات شورایاری در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید اما به دلیل تمام شدن وقت جلسه بررسی بندهای آن به جلسه آینده موکل شد.
هاشمی با بیان اینکه بعید می‌دانم با توجه به حجم پیشنهادات، انتخابات ۳۱ خردادماه برگزار شود، افزود: در هیئت‌رئیسه تاریخ‌های دیگری برای برگزاری انتخابات مطرح شده و به نظر می‌رسد انتخابات به یک ماه دیگر موکل شود.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه یکی از اعضای شورا اعلام کرده که برخی‌ها قصد دارند انتخابات شورایاری‌ها را بعد از انتخابات مجلس برگزار کنند، گفت: به نظرم ایشان در بیان نظرشان افراط داشتند و این درست نیست.
*انتخاباتی با ابهام قانونی
گفتنی است، اصل موضوع برگزاری انتخابات شورایاری‌ها به علت نبود دقیق مبنای قانونی و مخالفت اخیر سازمان بازرسی کل کشور که در نامه این سازمان به وزارت کشور هم مطرح شده است، دچار ابهام و تردید است.
باید دید حال که شورای شهر قصد برگزاری این انتخابات را دارد آیا ایراد مطرح شده از سوی سازمان بازرسی برطرف شده است که بعید است چرا که رفع آن احتمالا نیازمند تصویب قانون در مجلس است و آیا خود اعضای شورا که برخی از آنها بر ناقص ‌بودن مبنای قانونی انتخابات شورایاری‌ها اذعان دارند برنامه‌ای برای رفع قطعی و همیشگی این خلأ دارند یا خیر.
از سوی دیگر نظارت کیفی بر روند فعالیت شورایاری‌ها از دیگر موضوعات مطرح شده در این رابطه است چرا که علیرغم برخی فعالیت‌های مفید و کارگشا از سوی شورایاری‌ها در سطح محلات و انعکاس و رفع مشکلات، عملکرد نامناسب برخی از اعضای این مجموعه‌ها مورد رضایت مردم نیست و نارضایتی‌هایی وجود دارد.
در روزهای آتی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.