kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
ایران یک - کره جنوبی یک

تساوی تیم ملی فوتبال در سئول رکورد ملی پوشان پابرجا ماند

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار تدارکاتی مقابل کره جنوبی به نتیجه تساوی رسید تا رکورد هشت سال نباختن به کره‌ای‌ها پابرجا بماند و سرمربی جدید هم راه کی‌روش را ادامه دهد.



سرویس ورزشی ـ

تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در یک بازی تدارکاتی دیروز در سئول به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی یک - یک ‏‬ به پایان رسید. در این بازی که از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران آغاز شد، اوی جو هوانگ (۵۸) برای کره جنوبی و کیم یونگ وون (۶۲ - گل به خودی) برای ایران گلزنی کردند.
ترکیب هجومی ویلموتس
تیم ملی فوتبال ایران با ترکیبی هجومی این بازی را شروع کرد و در دقایقی از نیمه نخست تماشایی ظاهر شد. مارک ویلموتس تیم ایران را با ترکیب علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، محمد حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، کریم انصاری فرد، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، رامین رضائیان و مهدی طارمی روانه زمین کرد.
۱۵ دقیقه پر‌اشتباه
بازیکنان هر دو تیم در ۱۵ دقیقه ابتدایی این بازی پر‌اشتباه ظاهر شدند و مدام توپ را لو می‌دادند ولی کره جنوبی با حمایت هوادارانش بهتر عمل کرد. در دقیقه ۱۵ بازیکنان کره جنوبی با یک ضربه سر دروازه ایران را تهدید کردند که علیرضا بیرانوند این توپ را راهی کرنر کرد. دو دقیقه بعد احسان حاج صفی در محوطه جریمه کره جنوبی شوتی را به سمت دروازه حریف زد ولی راهی کرنر شد.
شوت زیبای ترابی
با گذشت زمان این تیم ایران بود که جریان بازی را در دست گرفت و هجومی‌تر ظاهر شد. در دقیقه ۲۰ ضربه فنی و زیبای ترابی با اختلاف کم از کنار دروازه کره به اوت رفت. کره جنوبی در دقیقه ۲۳ بازهم فرصت گلزنی داشت اما واکنش عالی بیرانوند مانع گل خوردن ایران شد. در دقایق ۲۵ و ۳۳ هم علیرضا جهانبخش دو شوت به سمت دروازه کره زد که دروازه بان حریف این ضربات را مهار کرد. علاوه‌بر این کارِ گروهی مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۳۷ ایران را در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار داد اما شوت انصاری‌فرد توسط دروازه بان کره‌جنوبی
مهار شد.
دیرک دروازه ناجی ایران
هرچند تیم ایران برتری محسوسی نسبت به کره جنوبی داشت، اما در دقیقه ۴۴ با ضربه بازیکنان کره، دیرک دروازه بیرانوند به لرزه درآمد. در برگشت هم بازیکنان ایران این توپ را از مقابل دروازه دور کردند تا بازی با نتیجه تساوی بدون گل در نیمه اول تمام شود.
آغاز نیمه دوم با تعویض ایران
نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که احمد نوراللهی به جای علیرضا جهانبخش وارد زمین شد. نوراللهی که عملکرد قابل قبولی در این بازی داشت حتی در دقیقه ۵۵ شوتی به سمت دروازه کره زد که توپ او به دیرک دروازه حریف برخورد کرد.
گل اول کره جنوبی با‌اشتباه مدافعان ایران
کره جنوبی برای پیروزی در این مسابقه و شکستن طلسم هشت ساله نبردن برابر ایران انگیزه زیادی داشت، در نیمه دوم حملات زیادی روی دروازه کشورمان تدارک دید. این حملات در دقیقه ۵۸ و روی‌اشتباه
پورعلی گنجی و میلاد محمدی نتیجه داد و اوی جو هوانگ توانست با یک ضربه آرام توپ را وارد دروازه ایران کند.
جبران گل توسط مدافع کره جنوبی
در دقیقه ۶۲ تیم ایران صاحب یک ضربه کرنر شد. رامین رضائیان این ضربه را ارسال کرد که توپ بعد از تأثیر مرتضی پورعلی گنجی به کیم یونگ وون بازیکن کره خورد و وارد دروازه این تیم شد.
تعویض‌های ویلموتس
علاوه‌بر احمد نوراللهی که به جای علیرضا جهانبخش وارد زمین شد، در نیمه دوم وحید امیری به جای مهدی ترابی، سعید عزت اللهی به جای احسان حاجی صفی، علی علیپور به جای کریم انصاری‌فرد و مسعود شجاعی به جای مهدی طارمی وارد زمین شدند اما این تعویض‌ها نتوانست باعث پیروزی ایران در این مسابقه شود.
رکورد کی روش پابرجا ماند
تیم ملی فوتبال ایران از زمان حضور کارلوس کی‌روش در هشت سال گذشته هیچ موقع مقابل کره جنوبی بازنده نبود. ایران در ۵ بازی گذشته صاحب
۴ برد و یک تساوی شده بود و کره ای‌ها تلاش زیادی برای پایان دادن به این طلسم داشتند. هرچند کی روش با تیم کلمبیا چند ماه پیش به کره جنوبی باخته بود ولی رکورد او در ایران مقابل کره پابرجا ماند.