kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
قدردانی بسیج ورزشکاران از اقدام کشتی‌گیر اوکراینی

یکی از به یاد ماندنی‌ترین تصاویر تاریخ ورزش ایران و جهان ثبت شد

سازمان بسیج ورزشکاران در واکنش به حضور کشتی‌گیر اوکراینی با پیراهنی منقش به تصویر رهبر معظم انقلاب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تصویر این قهرمان آزاده کشتی اوکراین با پیراهنی که تصویر امام خامنه‌ای روی آن حک شده بود، یکی از به یاد ماندنی‌ترین تصاویر تاریخ ورزش ایران و جهان خواهد بود.





کشتی‌گیر آذربایجانی‌‌الاصل اوکراین علاقه زایدالوصفی به اهل بیت(ع)، شهدای مدافع حرم و بزرگان کشورمان از جمله رهبر معظم انقلاب و مرحوم آیت‌الله‌العظمی بهجت دارد.
روز دوشنبه انتشار تصویری از یک کشتی‌گیر با پیراهن منقش به تصویر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی روی سکوی قهرمانی که روی آن جمله «لبیک یا خامنه‌ای» حک شده بود خبرساز شد و انجام این عمل آن‌هم از سوی یک خارجی برای خیلی‌ها تعجب‌برانگیز شد، اما مراجعه به صفحه اجتماعی این کشتی گیر نشان می‌دهد نور علی یف علاقه بسیاری به زایدالوصفی به اهل بیت(ع)، شهدای مدافع حرم و بزرگان کشورمان از جمله رهبر معظم انقلاب و مرحوم آیت‌الله‌العظمی بهجت دارد.
از نکات جالب توجه تصاویر منتشر شده در صفحه این کشتی‌گیر تصاویری از سفرش به ایران و زیارت مسجد مقدس جمکران، حرم حضرت معصومه (س) و حضور بر مزار مرحوم آیت‌الله بهجت (ره) است. در این صفحه همچنین ویدیوهایی از مراسم عزاداری و مدیحه سرایی از سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و شهادت امیرالمؤمنین (ع) قرار داده شده که نشان از علاقه زائدالوصف این کشتی‌گیر به اهل بیت علیه‌السلام دارد.
المار نورعلی‌یف، کشتی‌گیر آذربایجانی‌الاصل اوکراینی که در مسابقات کشتی قهرمانی کشور اوکراین موفق به کسب مدال طلا شده بود با پیراهنی که تصویر رهبر انقلاب بر آن نقش بسته به روی سکوی دریافت جوایز رفت. نورعلی‌یف که اصلیتی آذربایجانی دارد سال 2018 در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی زیر 23 سال اروپا (امیدها) موفق به کسب عنوان سوم وزن 77 کیلوگرم شده بود.
وی همچین عنوان نایب قهرمانی ارتش‌های جهان در سال 2017 را هم در کارنامه دارد و در همین سال نایب قهرمان اروپا در رده سنی جوانان شده است.
بیانیه سازمان بسیج ورزشکاران
اقدام ارزشمند نور علی یف واکنش سازمان بسیج ورزشکاران را به دنبال داشت تا جایی که این سازمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «انقلاب، فکر است، اندیشه است، راه است؛ اگر مورد پسند و قبول یک ملّتی قرار بگیرد، به خودیِ خود آن ملّت آن را می‌پذیرد. ما مگر برای روز قدسِ امسال رفتیم به این کشورها گفتیم که شما بیایید راه‌پیمایی کنید؟ خودشان کردند، خودشان خواستند؛ خود مقاومت مورد قبول ملّتها قرار گرفت.» (بیانات ارزشمند امام خامنه‌ای در مراسم سی‌امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)؛ ۱۴/۲/۱۳۹۸)
راهی که امام خمینی(ره) ۴۰ سال پیش آغاز کرد و امام خامنه‌ای با در دست گرفتن پرچم انقلاب، به آن ادامه داد، نه تنها روحیه آزادگی، ظلم‌ستیزی و مقاومت را در داخل کشور بیدار کرد، بلکه حالا با نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در دل‌های مردمِ آزادۀ سرتاسر جهان، از منطقه خاورمیانه و کشورهای مرکزی آسیا تا آمریکا و اروپا، همگی فریاد آزادگی سر می‌دهند.
روز دوشنبه نیز بار دیگر این مسئله به نمایش درآمد و المار نور علی‌یف قهرمان کشتی اوکراینی که موفق به کسب نشان طلای مسابقات این کشور شده بود، با پیراهنی منقش به تصویر رهبر معظم انقلاب به روی سکو رفت تا با این کار خود حقایق زیادی بر مخالفان انقلاب اسلامی ایران روشن شود.
تصویر این قهرمان آزادۀ کشتی اوکراین با پیراهنی که تصویر امام خامنه‌ای روی آن حک شده بود، یکی از به یاد ماندنی‌ترین تصاویر تاریخ ورزش ایران و جهان خواهد بود که تا سال‌های سال در خاطره مردم آزادیخواه جهان نقش خواهد بست.
بسیج ورزشکاران ضمن تقدیر از حرکت المار نور علی‌یف، به زودی در مراسمی از این قهرمان کشتی تجلیل به عمل خواهد آورد تا همبستگی و اتحاد میان ورزشکاران آزادیخواه جهان بیش از پیش محکم‌تر شود و باعث دلگرمی آنان در رقابت‌های بین‌المللی گردد.»