kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵

مشکلات مالی دانشجویان زن در آمریکا

تنور ادعای حقوق بشر همواره از سوی سردمداران آمریکایی داغ بوده است. آنان همواره از برابری حقوق زن و مرد دَم می‌زنند؛ اما فارغ‌التحصیلان زن دانشگاه‌ها در داخل این کشور با مشکلات مالی عدیده‌ای روبرو هستند.



آمریکایی‌ها که همواره سنگ حقوق بشر را به سینه زده‌اند در شرایط واقعی ماهیت اصلی خود را رو می‌کنند. یکی از این موارد محدودیت‌هایی است که برای دانشجویان خارجی به‌وجود آورده‌اند. حال با همه این موارد دانشجویان زن این کشور (به‌خصوص رنگین پوست‌ها) بعد از فارغ التحصیلی با مشکلات مالی زیادی دست به‌گریبانند.
در سال 2019، 57 درصد از زنان این کشور مدرک لیسانس را کسب کردند و 56 درصد از دانشجویان ثبت نام شده در کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور در پاییز 2016 از بین زنان بوده است. در سال 1980 این عدد نصف این میزان بود که نشان دهنده لزوم افزایش توجه به زنان دارای تحصیلات دانشگاهی است؛ اما آیا در واقع اینگونه است یا خیر.
با موارد فوق، انتظار می‌رود که زنان از فرصت‌های شغلی بیشتری نسبت به همسالان خود برخوردار باشند. با این حال، طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده اینگونه نیست.
انجمن زنان دانشگاهی آمریکا(AAUW)، اعلام کرد که با این دستاورد‌های مدرک دانشگاهی توسط زنان، برابری جنسیتی از لحاظ مالی برقرار نبوده است و زنان فارغ التحصیل از کالج با میزان بی‌سابقه‌ای از بدهی‌ها روبرو می‌شوند.
زنان دانشگاه‌های آمریکا در مقایسه با همتایان مرد خود با بدهی وام دانشجویی بیشتری فارغ‌التحصیل می‌شوند. در حالی که زنان سیاه پوست فارغ التحصیل با مدرک لیسانس(30366 دلار آمریکا) بیشترین بدهی را دارند. زنان سفید پوست 21993 دلار، زنان اسپانیایی 17369 دلار و زنان آسیایی 12580 دلار بدهی دارند.
به دلیل شکاف‌های جنسیتی، زنان پس از فارغ‌التحصیلی از کالج، درآمد کمتری دارند و پس از فارغ التحصیلی نسبت به مردان زمان بیشتری برای پرداخت بدهی‌های دانشجویی لازم دارند. در نتیجه، تقریبا دو سوم بدهی‌های دانشجویی در ایالات متحده سهم زنان است که بالغ بر 929 میلیارد دلار آمریکا است.
این مشکل حتی قبل از فارغ التحصیلی کالج شروع می‌شود. انجمن زنان دانشگاهی آمریکا با نگاهی به داده‌های دولت فدرال اعلام کرد که احتمالا زنان بابت وام‌های خود متحمل پرداخت سود زیادی می‌شوند.
به طور متوسط، زنان نسبت به مردان در هر سطح و نوع تحصیلی، از مدرک لیسانس تا دکتری و در همه نوع موسسات، بدهی بیشتری دارند.
پس از ورود این افراد به عنوان نیروی کار شرایط برای آنان آنچنان بهتر هم نمی‌شود. تجزیه و تحلیل انجمن زنان دانشگاهی آمریکا از اداره آمار ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که زنان 74 درصد از آنچه همتایان مردشان به‌دست می‌آورند کسب می‌کنند.
میانگین دستمزد هفته‌ای برای مردان سفیدپوست به صورت تمام وقت، 1385 دلار آمریکا است. برای زنان این مقدار تنها بین 877 دلار (زنان سیاه) و 1199 دلار (زنان آسیایی) متغیر است.
این مسئله نه تنها باعث صرف زمان طولانی‌تر برای بازپرداخت وام است بلکه به‌‌طور جدی بر امنیت اقتصادی زنان تاثیر می‌گذارد. بازپرداختی طولانی‌تر به این معنی که آنها از داشتن پس‌انداز برای بازنشستگی، برنامه‌های خرید خانه یا شروع یک کسب و کار صرف‌نظر می‌کنند.
به نقل از ایسکانیوز؛ وضعیت در میان زنان سیاه پوست و اسپانیایی وخیم‌تر است آنان مشکلات بیشتری را برای پرداخت بدهی‌های دانشجویی خود دارند.
زنان (به ویژه زنان رنگین پوست) مشکلات بیشتری را تجربه می‌کنند، 34 درصد از همه زنان و 57 درصد از زنان سیاه پوست دارای وام‌های دانشجویی اعلام کردند که قادر به پرداخت هزینه‌های ضروری در طی سال گذشته نبودند.
انجمن زنان دانشگاهی آمریکا توصیه‌های متعددی برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کند که شامل ارائه کمک‌های مالی بیشتری، افزایش بودجه برای کالج‌های عمومی و دانشگاه‌ها، حمایت بیشتر از تلاش‌های مربوط به سیستم دانشگاه‌های بدون هزینه است.
قانون‌گذاران همچنین باید دانشجویان را برای ثبت نام در گزینه‌های بازپرداخت بهینه کمک کنند تا به کاهش برخی مشکلات مالی زنان و همچنین تصویب قانون محکم‌تر برای رفع شکاف جنسیتی کمک کند.