kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳

کوله‌بران مورد حمایت مرزبانان هستند

فرماند مرزبانی ناجا گفت: مقابله با کوله‌بری در دستور کار مرزبانی نبوده و برخی اظهارنظرهای نادرست در این خصوص ناشی از برداشت ناصحیح از کوله‌بری است.


سرتیپ قاسم رضایی، در حاشیه بازدید و افتتاح پاسگاه تازه احداث «میله ۱۸ آیبک» در مرز بین ایران و ترکیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: کوله‌بران مورد حمایت ما هستند و مشروعیت فعالیت دارند.
وی کوله بری را اقدامی قانونی در ساعت، مسیر و با کالایی معیّن عنوان کرد و ادامه داد: در زمان و مسیر مشخص شده، کالاهای قانونی می‌تواند وارد و خارج شود و مشکلی در این‌خصوص نداریم.
وی اضافه کرد: کسانی که شبانه به صورت مسلحانه از ارتفاعات و دره‌ها حرکت کرده و کالاهای غیرمجاز وارد کشور می‌کنند، نباید کوله‌بر خطاب شوند.
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی در این خصوص موجب سوء‌استفاده بعضی افراد و رسانه‌های معاند در فضای مجازی می‌شود، از تهیه طرحی برای ساماندهی مرزهای کشور خبر داد و گفت: دولت و مجلس با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس در مناطق مختلف مرزی در هفت ماه گذشته، کار کارشناسی بسیار خوبی انجام داده‌اند که نتیجه آن ارائه طرح ویژه به نهاد ریاست جمهوری بوده است که همه این موارد می‌تواند در راستای تقویت مرزبانی مؤثر باشد. وی درخصوص مرزهای آذربایجان غربی با ترکیه و عراق بیان کرد: تعامل خوبی با این دو کشور وجود دارد که موجب بهبود وضعیت مرزها شده است.
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به برخی اتفاق‌ها در بخش‌های مرزی این استان اضافه کرد: سه کشور ایران، ترکیه و عراق، دشمنان مشترک زیادی دارند که در صدد همکاری بیشتر برای جلوگیری از تحرک آنان هستیم.