kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
واکنش وزارت بهداشت به یک تخلف

ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات ممنوع است

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت درباره تخلف برخی بیمارستان‌ها مبنی بر ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی و دریافت وجه خارج از صورت‌حساب بیمارستانی، توضیح داد.

علیرضا عسگری در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر تخلف برخی بیمارستان‌ها و ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی، به ایسنا گفت: طبق بسته‌های ابلاغی طرح تحول نظام سلامت، ‌ کاهش پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت و عدم ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان جزو برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت بوده است.
عسگری اظهار داشت: اخیرا مواردی از تخلف بیمارستان‌ها درباره ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی و یا ارائه ملزومات پزشکی به صورت نقدی و خارج از صورت‌حساب بیمارستان گزارش شده است، این در حالیست که هرگونه ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان، در کلیه بیمارستان‌ها، اعم از دولتی و غیردولتی، ممنوع بوده و مغایر با مصوبات و ابلاغیه‌های وزارت بهداشت است.
وی تاکید کرد: به کلیه معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد که در صورت بروز این تخلف با حساسیت برخورد کنند. همچنین اگر بیمارستانی به هر دلیلی در تهیه لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیازش دچار مشکل است، فورا برای رفع مشکلاتشان اقدام
شود.