kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸

رشد13 درصدی صادرات شیرینی و شکلات کشور

دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرینی و شکلات با بیان اینکه 30 درصد ظرفیت کارخانه‌های شیرینی و شکلات کشور خالی است، گفت: تأمین سرمایه در گردش و همچنین تأمین ارز از جمله مهم‌ترین مشکلات بخش تولید است.

جمشید مغازه‌ای در گفت‌ و گو با فارس در مورد وضعیت تحقق شعار رونق تولید طی ماه‌های ابتدایی امسال و اولویت‌های مدنظر برای دستیابی به این موضوع اظهار داشت: در حال حاضر تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش و همچنین تأمین ارز از جمله مهم‌ترین مشکلات بخش تولید است که برای ایجاد رونق در این زمینه باید برنامه‌ریزی کاملی صورت گیرد.وی با بیان اینکه شکر، آرد و روغن مورد نیاز صنعت شیرینی و شکلات با استفاده از ارز دولتی تأمین می‌شود، افزود:‌ بقیه نیاز کارخانه‌ها از طریق ارز حاصل از صادرات و یا ارز آزاد تأمین می‌شود.
به گفته وی، صادرات شیرینی و شکلات از کشور طی سال 97 نسبت به سال 96 با رشد 12 تا 13 درصدی روبه‌رو بوده است.مغازه‌ای در پاسخ به این سؤال که آیا برای امسال نیز افزایش صادرات شیرینی و شکلات را پیش‌بینی می‌کنید؟ اظهار داشت:‌ باید ببینیم وضعیت تولید و تأمین مواد اولیه در سال جاری به چه صورت خواهد بود. باید مشخص شود قیمت مواد اولیه و نحوه تأمین آنچه سرنوشتی در سال جاری پیدا می‌کند.وی در مورد وضعیت فعلی تولید کارخانه‌های این صنعت نیز گفت:‌ سال گذشته یک میلیون و 70 هزار تن شیرینی و شکلات در کشور تولید شد ولی در مورد میزان تولید امسال باید ابتدا وضعیت تأمین مواد اولیه مشخص شود.
دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرینی و شکلات ادامه داد:‌ در حال حاضر 30 درصد ظرفیت کارخانه‌های شیرینی و شکلات کشور خالی است.