kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶

خواندنی از ورزش ایران


 
  *در نخستین روز از رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در بانکوک تایلند در حال برگزاری است، تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران در نخستین دیدار خود برابر کامبوج به پیروزی دست یافت.در این دیدار تیم والیبال نشسته مردان ایران ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۱۳ و ۲۵ بر ۶ و با نتیجه ۳ بر صفر توانست تیم کامبوج را شکست دهد.
*تنیس بازان ایران پیش از آغاز رقابت‌شان در مسابقات دیویس کاپ، در فیوچرز سنگاپور شرکت کردند که با برگزاری جدول انفرادی مقدماتی یکی از نمایندگان ایران حذف شد.حسام یزدی در دور اول جدول مقدماتی انفرادی برابر کریستین چین از مالزی با نتیجه ۲ برصفر شکست خورد. شاهین خالدان دیگر نماینده ایران در جدول اصلی به رقابت می‌پردازد.
*نجم‌الدین فارابی، قهرمان و ‌رکورددار پیشین دهگانه دو‌و‌میدانی ایران که سابقه حضور در المپیک را هم داشت، شب گذشته در سن 86 سالگی دارفانی را وداع گفت.وی در سال 1952 میلادی به همراه کاروان ورزشکاران المپیکی ایران که پرچمداران آن مرحوم جهان پهلوان تختی بود، در دوومیدانی همگانی به المپیک ملبورن استرالیا عزیمت کرد که در رشته دهگانه با به دست آوردن 5112 امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفت. سرویس ورزشی روزنامه کیهان درگذشت فارابی را به جامعه ورزش ایران تسلیت می‌گوید و برای آن مرحوم طلب غفران الهی دارد.
*مرحله دوم اردو متمرکز تیم شیرجه به منظور حضور شایسته در مسابقات رده‌های سنی آسیا اول تیر ماه به میزبانی استخر قهرمانی مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.