kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۱۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
فرمانده انتظامی تهران بزرگ:

پلیس در چارچوب قانون با مزاحمت‌های خیابانی برخورد می‌کند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در صورت مشاهده مزاحمت‌های خیابانی در چارچوب قانون با افراد متخلف برخورد خواهیم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی روز گذشته با حضور در شبکه سوم سیما، گفت: از نظر پلیس مزاحمت‌های خیابانی که توسط برخی از افراد در جامعه ایجاد می‌شود تخلف است و در صورت مشاهده این موضوع در چارچوب قانون با افراد متخلف برخورد خواهیم کرد.
رحیمی اظهار داشت: این مزاحمت‌های خیابانی که در بین افراد جامعه به دور تشبیه شده است، باعث ایجاد ترافیک وحشتناک در سطح شهر، سلب آسایش عمومی، مزاحمت و همینطور سلب آرامش واحد‌های صنفی شده است.
وی افزود: موضوع مزاحمت‌های خیابانی بیشتر در خیابان شهید اندرزگو، بام تهران، سعادت آباد و بخشی از تهرانپارس مشهود است که در حال ساماندهی این اماکن و دیگر نقاط پایتخت هستیم.
پاکسازی مناطق آلوده به معتادان متجاهر
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با‌اشاره به پاکسازی مناطق شوش، مولوی، دروازه غار و هرندی از وجود معتادان متجاهر پس از گذشت پنج دهه، گفت: با انجام تلاش‌های شبانه‌روزی توانستیم پس از سال‌ها بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر را در مناطق جنوبی پایتخت تمام کنیم و اکنون این مناطق در پاکسازی کامل قرار دارد.
برگزاری جلسه آموزشی برای رانندگان متخلف
رحیمی با بیان اینکه پس از توقیف خودرو‌های متخلف و قبل از تحویل وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ به مالکان، یک جلسه آموزشی و توجیهی برای رانندگان متخلف برگزار می‌کنیم، اظهارداشت: در راستای ارتقای بحث فرهنگی و ترافیکی، افرادی که خودروهایشان به دلیل ارتکاب جرایم راهنمایی و رانندگی به توقیف پلیس درآمدند، قبل از تحویل خودرو‌های خود باید در یک جلسه توجیهی فرهنگی ۴۵ دقیقه‌ای شرکت کنند که در این جلسه قوانین و موارد مهم در بخش راهنمایی و رانندگی به متخلفان یادآوری می‌شود؛ لذا پس از سپری کردن این جلسه آموزشی، خودرو‌های متخلفان از پارکینگ‌ها ترخیص خواهند
شد.
وی درباره چگونگی مراحل توقیف خودرو متخلفان پس از ارتکاب جرایم، افزود: در وهله اول به متخلفانی که برای بار اول مرتکب تخلف شده باشند تذکر می‌دهیم که ۸۰ درصد این افراد به هشدار‌های داده شده توجه می‌کنند؛ در مراحل بعدی در صورت تکرار تخلف و جرایم خودروی متخلفان توقیف و در صورت تکرار پی‌در‌پی جرایم، متخلفان دستگیر خواهند شد.
عیدی پلیس
به مالکان خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی
رئیس‌پلیس تهران درباره تردد خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های فاقد پلاک شهری در سطح پایتخت، گفت: به محض مشاهده این گونه موارد وسیله نقلیه خودرویی و موتوری فاقد پلاک توقیف و تحویل گمرک داده خواهد شد، لذا در این خصوص نیز در روز‌های پنج شنبه و جمعه هر هفته پلیس راهور و امداد پایتخت با اجرای طرح ویژه در حال فعالیت هستند.
به گفته سرداررحیمی، به مناسبت عید فطر موتورسیکلت‌ها و خودرو‌هایی که به دلیل ارتکاب جرایم راهنمایی و رانندگی به مدت دو هفته در توقیف پلیس درآمده بودند ترخیص خواهند شد، لذا مالکان این وسایل نقلیه می‌توانند پس از پرداخت جرایم وسیله نقلیه خود را تحویل بگیرند.