kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱

رونق خانواده اجاره‌ای در ژاپن

پیر شدن جمعیت ژاپن و تنها ماندن بسیاری شهروندان در زندگی روزمره موجب شده است مراکزی به نام «خدمات خانواده اجاره‌ای» در این کشور دایر شوند.



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه‌ای پی تی ان، شمار جمعیت سالمند در ژاپن همچنان رو به افزایش است و از طرف دیگر با بالارفتن آمار طلاق و جداشدن سالانه بیش از 200 هزار زوج ژاپنی از یکدیگر، بسیاری شهروندان در نهایت مجبورند به تنهایی به زندگی روزمره شان ادامه دهند. با اینکه برای این سالمندان پزشک و پرستار وجود دارد، برخی از آنها هیچ خانواده‌ای مانند همسر، فرزند و نوه ندارند و به همین علت به شدت احساس تنهایی می‌کنند. این مشکل برخی شهروندان مبتکر را به این فکر انداخت که مراکزی را به عنوان «خدمات خانواده اجاره‌ای»راه‌اندازی کنند.
هم اکنون افرادی که در ژاپن زندگی می‌کنند و قوم و خویش یا دوستی ندارند، می‌توانند افرادی را به جای آنها اجاره کنند. مردم در ژاپن می‌توانند بنا بر استطاعات مالی شان از طریق مراکز جدید خدمات خانواده اجاره‌ای با پرداخت روزانه 200 دلار بابت هر شخص یک دوست یا حتی یک خانوده کامل و بستگانی را اجاره کنند و مثلا برای صرف غذا آنها را به خانه شان دعوت کنند.
برخی دیگر از شهروندان حتی چند خانواده به عنوان قوم و خویش اجاره می‌کنند تا جای خانواده و اقوام از دست‌ رفته‌شان را پر کنند.
صاحبان این حرفه جدید معتقدند با توجه به روند کنونی پیری در جامعه ژاپن این کشور بازاری بزرگ برای چنین کسب و کارهایی است.