kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
296هدف باقی مانده

انصارالله در چهارمین حمله پهپادی، سامانه پاتریوت عربستان را هدف قرار داد

ارتش یمن برای سومین بار طی یک هفته با پهپاد انتحاری به منافع و مراکز حساس عربستان حمله و این بار، «سامانه پاتریوت» فرودگاه نجران عربستان را هدف قرار داد. طبق وعده انصارالله 296 نقطه دیگر برای حمله همچنان باقی مانده است.



سرویس خارجی

همانطور که رهبران انصارالله وعده داده بودند این جنبش گزینه‌های استراتژیکی در اختیار دارد که می‌تواند معادلات نبرد را تغییر دهد. پس از کشتار وحشیانه مردم یمن توسط ائتلاف سعودی، انقلابیون یمنی بانک اهدافی از 300 نقطه حیاتی عربستان و امارات تهیه و اعلام کردند تا توقف کامل تجاوز ائتلاف سعودی، به این اهداف حمله خواهند کرد. حمله به تاسیسات نفتی عربستان، حمله به انبار سلاح سعودی در نجران، حمله به آشیانه جنگنده‌های سعودی در فرودگاه نجران و حالا حمله به سامانه دفاعی «پاتریوت» نشان دهنده عملیاتی شدن گزینه‌های استراتژیک انصارالله علیه متجاوزان است.
در همین رابطه خبرگزاری فارس نوشته، ارتش یمن روز پنجشنبه با پهپاد انتحاری «قاصف ک2» فرودگاه نجران عربستان را هدف قرار داد. بر اساس گزارش شبکه «المسیره» یمن، هدف این عملیات هجومی، سامانه پدافندی پاتریوت فرودگاه نجران بوده است. یک منبع نظامی هم اعلام کرده، عملیات مذکور پس از رصد دقیق اطلاعاتی و مشخص شدن مکان سامانه پاتریوت انجام شده است.
ادامه حمله به غیرنظامیان یمنی
با جنگنده‌های آمریکایی
ائتلاف سعودی که قدرت و توانایی مبارزه با نیروهای مسلح و انقلابیون یمنی را ندارد اما همچنان مشغول کشتن دامداران، کشاورزان و حتی حیوانات زبان بسته یمنی هاست.
روزنامه «نیویورک تایمز» در این باره طی یاداشتی ضمن اذعان به تداوم حضور نظامی آمریکا در جنگ یمن از افزایش میزان کشتار غیرنظامیان یمنی توسط ائتلاف سعودی خبر داده است. یادداشت نیویورک تایمز با‌اشاره به حمله اخیر ائتلاف سعودی به یک منطقه مسکونی در پایتخت یمن شروع شده است؛ حمله‌‌ای که طبق گزارش این روزنامه ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت. در این یادداشت آمده: «لؤی صبری ۲۰ ساله اخیرا بعد از ۵ روز معالجه در بیمارستان شابی یمن درگذشت. به گفته خویشاوندانش، بر اثر بمباران یک جنگنده تحت ائتلاف سعودی، جمجمه‌‌اش شکسته‌، طحالش پاره و کبدش آسیب دیده بود. این حمله بخشی از موج تازه بمباران‌ها به صنعا پایتخت یمن بود.»
از نگاه نویسنده این روزنامه آمریکایی، «هرچند معمولا این خلبانان سعودی یا اماراتی هستند که حملات در یمن را انجام می‌دهند اما آمریکا در بسیاری از این حملات جنگنده‌ها، تسلیحات و اطلاعات را تامین می‌کند. این روزنامه آمریکایی در گزارش خود به ایفای نقش ارتش آمریکا در جنگ به رهبری عربستان سعودی در یمن نیز اذعان می‌کند به تعبیر نیویورک تایمز، یک تیم کوچک از مشاوران نظامی آمریکایی حداقل از سال ۲۰۱۶ در مرکز فرماندهی هوایی ائتلاف (سعودی- اماراتی) در ریاض در حال کار هستند. اما تلفات غیرنظامیان (یمنی) همچنان ادامه دارد».
توافق سودان با بن سلمان
خبر دیگر اینکه، محمد حمدان ملقب به «حمیدتی» معاون رئیس‌شورای نظامی انتقالی سودان با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در شهر جده دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرد. طبق گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، در این دیدار باقی ماندن نظامیان سودانی در ائتلاف عربی علیه یمن در ازای حمایت ریاض از شورای نظامی سودان بررسی شد و حمیدتی نیز با این پیشنهاد موافقت کرد. خبرگزاری سودان (سونا) نیز گزارش داده که نظامیان سودانی به تعهدات خود در قبال ائتلاف عربی علیه یمن پایبند هستند و همچنان در این ائتلاف باقی می‌مانند. گفتنی است سودانی‌ها بیشترین تلفات را در جنگ یمن داده‌اند.