kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
پروازی بودن یا نبودن؛علت اختلاف فدراسیون و ویلموتس بود

قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال امضا شد/سرمربی بلژیکی راه کی روش را می‌رود؟!

مارک ویلموتس بلژیکی با عقد قراردادی رسما سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد.



سرویس ورزشی-

 فدراسیون فوتبال که برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران با مارک ویلموتس به توافق اولیه رسیده بود در نهایت عصر روز گذشته با این مربی به توافق نهایی رسید.
خبرگزاری میزان با اعلام این خبر یادآور شد که مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال برای عقد قرارداد با این مربی روز سه‌شنبه راهی بلژیک شد تا در سفارت ایران در این کشور مذاکرات نهایی را با ویلموتس انجام دهد. پس از این مذاکرات در نهایت قرارداد سرمربی سابق تیم ملی بلژیک با فدراسیون فوتبال ایران امضا شد و این مربی به زودی برای زیر نظر گرفتن تیم ملی راهی ایران خواهد شد. قرارداد ویلموتس با ایران تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.
امضای قرارداد نهایی با مارک ویلموتس بلژیکی در شرایطی بود که روز گذشته وبسایت بلژیکی hln.be مدعی شد علت اصلی امضا نشدن قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران تا عصر روز گذشته اختلاف نظر دو طرف درباره نحوه اقامت او در ایران، در مدت قراردادش با تیم ملی بوده است.
به گزارش این رسانه بلژیکی، ویلموتس هفته گذشته به ایران سفر کرد و از مقر فدراسیون فوتبال این کشور دیدن کرد و فدراسیون فوتبال ایران قراردادی به او پیشنهاد داد تا ویلموتس تا سال 2022 یعنی تا زمان برگزاری جام جهانی قطر سکان هدایت تیم ملی ایران را به دست بگیرد.
رئیس‌فدراسیون فوتبال ایران پیش از آن اعلام کرده بود که دو طرف به توافق رسیده‌اند ولی ویلموتس از ایران در حالی بازگشت که قرارداد را امضا نکرده بود. این رسانه بلژیکی می‌گوید با وجود پروژه کاملی که فدراسیون ایران برای هدایت تیم ملی این کشور که در رتبه 21 رده‌بندی فیفا قرار دارد به ویلموتس پیشنهاد داده بود و رقم دستمزد 1/3 میلیون یورویی او، ویلموتس پیشنهاد ایرانی‌ها را رد کرده است.
گویا مانع اصلی تقاضای فدراسیون ایران از ویلموتس برای اقامت دائمی در ایران است. این در حالی است که ویلموتس گمان می‌کرده در مدت قراردادش فقط در زمانهای لازم یعنی مدتی قبل از بازی‌های مهم بین‌المللی تیم ملی ایران در ایران خواهد ماند و باقی زمانها که تیم ملی در آنها بازی ندارد را در خارج از ایران سپری خواهد کرد. اما مقامات فوتبال ایران از این پیشنهاد ویلموتس راضی نیستند و به او گوشزد کرده‌اند که حتما باید به صورت دائم در ایران اقامت داشته باشد.
اما دیروز منابع نزدیک به فدراسیون فوتبال این موضوع را تایید نکردند. به عنوان نمونه خبرگزاری تسنیم در خبری مدعی شد برخلاف اخبار انتشار یافته در رسانه‌های بلژیکی،بحث پروازی بودن یا نبودن ویلموتس مطرح نیست، تنها موضوع نگران‌کننده برای ویلموتس موضوع انتقال پول قراردادش است.
تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران وجود دارد باعث نگرانی ویلموتس شده و در حال حاضر تنها اختلاف او و فدراسیون ایران نحوه انتقال پول به این مربی است.
ویلموتس راه کی روش را می‌رود؟
اگر اختلاف ویلموتس و فدراسیون فوتبال بر سر اقامت این مربی بلژیکی در تهران و تماشای بازی‌های لیگ برتر بود، باید گفت که احتمال دارد همان ماجرای کی روش دوباره تکرار شود. کارلوس کی روش هم معمولا زمانی که تیم ملی اردو نداشت تهران را ترک می‌کرد اما این بار فدراسیون فوتبال تاکید دارد که مارک ویلموتس در تهران بماند و بازی‌های لیگ برتر را تماشا کند تا در انتخاب بازیکنان دقت عمل لازم را داشته باشد.
کارلوس کی روش معمولا دستیاران خود را مامور می‌کرد که بازی‌های لیگ برتر را تماشا کنند و شخصا برای تماشای بازی‌های لیگ برتر به استادیوم نمی‌رفت و فیلم بازی‌ها را می‌دید و کمتر شاهد بودیم که کارلوس کی روش برای تماشای بازی‌های لیگ برتر راهی شهرستان‌ها شود؛ هر چند او یک بار برای شرکت در اجلاس یکی از بانک‌ها راهی مشهد شد.
فدراسیون فوتبال دیروز با ویلموتس به توافق رسید اما امید می‌رود موضوع اقامت دائم در تهران و پروازی نبودنش را در قرارداد این مربی بلژیکی قید کرده باشد.