kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۹۷۴
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
حداکثر شهریه مدارس ۹ تا ۱۵ میلیون تومان تعیین شد

رونمایی از سامانه ثبت شکایات مردمی مدارس غیردولتی

وزیر آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از سامانه ثبت شکایات مردمی و تلفن گویای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گفت: شکایات خانواده‌ها ظرف ۱۰ روز پی‌گیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی با بیان اینکه مدارس غیردولتی به عنوان بخشی از نظام آموزشی ما همواره منشا آثار مثبتی در نظام تعلیم و تربیت بوده است، گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: سامانه بسیار مهمی که می‌تواند پاسخگویی سریع و مطمئن برای خانواده‌ها باشد، افتتاح شد به‌طوری‌که در این سامانه، امکان ثبت شکایات مردمی و پیگیری آن از طریق اینترنت برای مردم امکان‌پذیر است.
بطحایی بیان داشت: اولیای محترمی که به دلایل مختلف از مدرسه فرزند خود احساس نارضایتی دارند می‌توانند شکایات را ثبت کنند و پیگیری‌ها باید ظرف ۱۰ روز انجام شود، همچنین وضعیت پیگیری باید از طریق پیامک به اطلاع اولیا برسد و در مکان‌هایی که استفاده از نرم‌افزار و اینترنت ممکن نیست، سامانه تلفنی ۴۳۱۷ موجود است و امیدواریم با این اقدامات بتوانیم اقدام موثری در صیانت از حقوق مردم برداریم.
وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طبق کارکردهایی که برای سامانه‌ها تعیین شده است باید پاسخ‌ها در موعد مقرر داده شود و اولیا طی دریافت پیامک در جریان مراحل رسیدگی قرار گیرند.
وزیر آموزش و پرورش افزود:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست مدرسه‌ای حتی با دلیل موجه هزینه‌ای بیشتر برای شهریه دریافت کند و اجحافی در حق خانواده‌ها شود. لذا تیم‌های ناظری که به مدارس مراجعه می‌کنند باید این نکات را بیش از سال‌های گذشته مورد توجه قرار دهند ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تا با رضایتمندی بیشتر مردم مانند سال‌های قبل روبه‌رو باشیم.
اعلام حداکثر شهریه مدارس غیردولتی تهران و البرز
رئیس ‌سازمان مدارس و مراکز غیر‌دولتی درحاشیه مراسم رونمایی از سامانه ثبت شکایات گفت: میزان شهریه مدارس غیردولتی استان‌های تهران و البرز برای سال تحصیلی آینده در سامانه مشارکت‌ها قابل مشاهده است و حداکثر شهریه در مقاطع تحصیلی مختلف در دوره ابتدایی ۹ میلیون و۴۰۰، برای متوسطه اول ۱۱ میلیون و در متوسطه دوم ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است.
مجتبی زینی‌وند افزود: افزایش شهریه مدرسه به مدرسه و منطقه به منطقه متفاوت است و متناسب با الگوهای شهریه که سرفصل‌های ماده ۱۶ قانون بوده، افزایش شهریه را اعلام می‌کنیم. میزان افزایش شهریه برای سال تحصیلی آینده از حدود ۶ درصد تا میزان نرخ رسمی تورم که توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود، نوسان دارد و بیش از این مبلغ افزایشی وجود نخواهد داشت.
زینی‌وند بیان کرد: حدود ۲۰۰ مدرسه اطلاعات خود را در سامانه شهریه وارد نکردند و سال‌های قبل این روال وجود داشت که معمولا بعد از اعلام شهریه مبلغ سقف افزایش را نیز دریافت می‌کردند، اما امسال به طور جدی وارد موضوع شدیم و بر اساس آن مدارسی که اطلاعات وارد نکردند، اجازه افزایش شهریه ندارند و باید مطابق سال گذشته شهریه دریافت کنند.
وی افزود: با توجه به اتصال سامانه مشارکت‌ها و سامانه سناد، مدرسه‌ای که اطلاعات مشخص نکرده باشد، قطعا در سامانه سناد هم اجازه ثبت‌نام ندارد به همین دلیل تا پایان خردادماه به این مدارس فرصت می‌دهیم تا اطلاعات شهریه را وارد کنند.
رئیس ‌سازمان مدارس و مراکز غیر‌دولتی درباره تعیین نرخ شهریه سایر استان‌ها گفت: نرخ شهریه مدارس سایر استان‌ها به تدریج و حداکثر تا ۱۵ خرداد اعلام خواهد شد.