kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۶۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵

ریچارد هاس: جنگ ایران را قدرتمندتر می‌کند(خبر ویژه)

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا تصریح کرد جنگ، ایران را قدرتمندتر می‌کند.

ریچارد هاس در پاسخ سناتور کاتن که مدعی شده بود «آمریکا در جنگ با ایران به سرعت و فقط با دو ضربه پیروز می‌شود»، نوشت: برخلاف نظر کاتن، جنگ با ایران آسان و سریع نیست. نه تنها نمی‌توان ایران را در جنگ نظامی به سرعت شکست داد بلکه ایران را در منطقه تقویت می‌کند.
او می‌افزاید: ایران نه تنها در حوزه نظامی بلکه در حوزه سایبری هم قدرت دارد. جنگ موجب افزایش قیمت جهانی می‌شود و برخلاف تصور ما، جمهوری اسلامی ایران را تقویت خواهد کرد.
در همین حال ایان برمر، تحلیلگر آمریکایی هم در واکنش به توئیت کاتن، نوشت: «افغانستان و عراق سلام می‌رسانند.»
نیویورک تایمز هم اخیراً به نقل از «منابع مطلع» گزارش داد ترامپ به پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا، گفته است که قصد وارد شدن به جنگ با ایران را ندارد. طبق این گزارش، رئیس جمهوری آمریکا در جلسه‌ای در بامداد چهارشنبه گذشته در کاخ سفید «سرسختانه» بر عدم تمایل خود به جنگ با ایران تأکید کرده است.
سه مقام آمریکایی به نیویورک تایمز گفته‌اند، ترامپ از به وجود آمدن این تصور ناراحت است که گمان رود جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، سیاست دولت او در خاورمیانه را در دست گرفته است. این روزنامه آمریکایی همچنین نوشته است که بولتون در محافل خصوصی از بی‌میلی ترامپ برای تلاش در جهت تغییر در غرب آسیا ابراز ناخرسندی کرده است.