kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
امام جمعه قم:

مدعیان ابرقدرت بودن از سرضعف به شایعه جنگ متوسل شده‌اند‌!

امام‌جمعه قم گفت: دلال‌بازی عرصه را بر معیشت مردم تنگ کرده است.



قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه قم که با حضور پرشور مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: دلال‌ها بدون هیچ زحمتی و با یک تلفن قیمت اجناس را تا چند برابر قیمت واقعی بالا می‌برند و از سوی دیگر با احتکار کالاهای موردنیاز مردم، معیشت آن‌ها را هدف قرار داده‌اند.
وی اظهار داشت: این وضعیت یأس را بر مردم تحمیل کرده و حس می‌کنند همه چیز رها شده؛ آیا این همراهی با دشمن برای شکستن اراده مردم در برابر فشارهای آمریکا نیست؟! از قوه قضائیه درخواست می‌شود قاطعانه با مسببین این وضعیت برخورد کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تبلیغات پرحجم آمریکا و اذناب داخلی و منطقه‌ای‌اش در مورد وقوع جنگ علیه ایران، گفت: آن‌هایی که مدعی ابرقدرتی  هستند، نیازی به این همه تبلیغات و شایعه‌پراکنی ندارند مگر اینکه از سر ضعف به جنگ روانی و شایعه‌پراکنی متوسل شده باشند که البته مردم رشید ایران جنگ‌دیده هستند لذا از خود جنگ هم هراسی ندارند چه رسد به شایعه جنگ. وی با انتقاد از برخی روزنامه‌ها و رسانه‌ها که با جدی‌ نشان‌دادن شایعه جنگ می‌خواهند برخی را مرعوب دشمن کنند، تصریح کرد: اگر همراه با ملت و کشور در برابر زیاده‌خواهی دشمن نمی‌ایستید، لااقل دشمنان را بزرگ‌نمایی نکنید.
خطیب جمعه قم جنگ واقعی را جنگ اقتصادی عنوان کرد و گفت: متأسفانه دولت‌ها به توصیه رهبر انقلاب برای رهاشدن از اقتصاد نفتی عمل نکردند و همین وابستگی به نفت امروز به نقطه امید دشمن علیه کشور تبدیل شده است.
آیت‌الله حسینی بوشهری دولتی بودن اقتصاد را مشکل دیگر اقتصاد کشور دانست و بیان داشت: اگر در اجرای اصل 44 همت می‌شد و سریع و هدف‌مند بنگاه‌های اقتصادی دولتی به مردم واگذار می‌شد، بخش مهمی از معضلات اقتصاد حل می‌شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری مشکل دیگر اقتصاد کشور را حوزه پولی و بانکی عنوان کرد و با بیان اینکه مصرف بی‌رویه نیز نقطه سیاه دیگر اقتصاد است، تصریح کرد: تحریم‌ها فرصت مناسبی است تا با تصمیم‌های بزرگ و اقدامات جهادی، اقتصاد را جراحی کرد و از این معضلات نجات داد. در حال حاضر افکار عمومی نیز با این جراحی‌ها همراه است البته باید با برنامه‌ریزی اقشار مستضعف را مدد رساندکه آسیب نبینند.
امام‌جمعه قم با اشاره به دستاوردهای مهم و راهبردی نظام در بخش دفاعی و فناوری و پزشکی و مهندسی و.... تأکید کرد: به یقین قادریم با این توانایی‌ها مشکلات اقتصادی را نیز برطرف کنیم تا دشمن از این عرصه هم پشیمان گردد.