kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱

سانسور دفاعیه یک مسلمان در برابر نژادپرستان از سوی توئیتر(اخبار ادبی و هنری)

توییتر، اکانت (حساب) یک زن مسلمان که در برابر لجن پراکنی نژادپرستان آلمانی از اسلام دفاع کرده بود را بست و دفاعیه او را سانسور کرد. سوسن چلبی که عضو ارشد حزب دمکرات آلمان بوده، تا سال 2016 معاون سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور و از ۲۰۱۶ به این سو نماینده ایالت برلین در دولت فدرال آلمان و مدیرکل فعالیت‌های مدنی در دولت برلین است، در واکنش به پوستر تبلیغاتی حزب نژادپرست آلترناتیو آلمان که به دلیل بالارفتن آمار اسم «محمد» در نامگذاری کودکان آلمانی، علیه مسلمانان نفرت پراکنی کرده بود، در توییتر نوشت: «همچنان تلاش خواهیم کرد که این نام از صفحه روزگار محو نشود» و همین جمله باعث شد تا توییتر، اکانت (حساب) خانم چلبی را مسدود کند!

چلبی در اعتراض به این سانسور توییتر، شکایت کرد و نوشت که بارها علیه حملات و اهانت‌های نژادپرستانه‌ای که به او شده به توئیتر شکایت برده ولی هیچ ترتیب اثری ندیده، ولی حالا با یک توئیت که به هیچ کس و هیچ چیز برنمی‌خورد این گونه برخورد می‌شود! همچنین در واکنش به این سانسور آشکار در توییتر، «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان هم لب به اعتراض گشود و در توئیتی نوشت:‌ «چنین رویکردی به خصوص با توجه  با انبوه توییت‌های نژادپرستانه ‌و نفرت‌پراکنی که در این شبکه تحمل می‌شوند به هیچ وجه قابل توجیه نیست.» گفتنی است نفرت پراکنی نژادپرستان آلمانی علیه مسلمانان به دنبال یک آمار جدید «انجمن زبان آلمانی»  انتشار یافت که نشان می‌داد نام مبارک پیامبر اسلام در آلمان در میان ۱۰ نام محبوب برای نامگذاری نوزادان بوده و در ایالت برلین (پایتخت آلمان) این نام در راس ۱۰ نام برتر قرار داشته است. آمارهای رسمی نشان می‌دهد که از سال‌ها پیش در لندن، پایتخت انگلستان و همچنین در بروکسل، پایتخت بلژیک این اسم در راس محبوب‌ترین نام‌ها بوده است.
گابریل رودریگوئز، نام‌شناس معروف آلمان در مصاحبه با روزنامه «زود دویچه سایتونگ» می‌گوید که دلیل برتری نام پیامبر اسلام در کشورهایی مانند آلمان این است که این نام حتی در میان غیر مسلمانان و خانواده‌های سکولار نیز محبوبیت عجیبی دارد و بسیاری از خانواده‌های یاد شده و افراد غیر مذهبی، نام «محمد» را برای کودکانشان انتخاب می‌کنند.