kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹

گلایه تولیدکنندگان از قیمت مرغ و تخم مرغ

تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ با بیان اینکه تولیدات خود را با ضرر می‌فروشند، از قیمت پایین خرید تولیدات خود ابراز نگرانی کردند.

رئیس‌هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از کاهش شدید قیمت تخم مرغ خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر قیمت این کالا حدود دو هزارتومان ارزان شده و نرخ هر کیلوگرم از این کالا درب مرغداری به چهار هزار و 200 تومان رسیده و بعبارتی مرغداران در هرکیلوگرم تولید حدود چهار هزار تومان ضرر می‌کنند.
ناصر نبی پور اظهار کرد: قیمت تخم مرغ در ماه مبارک رمضان معمولاً افت می‌کند ضمن اینکه امسال مازاد تولید نیز زیاد است. وی با انتقاد از بی‌تفاوتی دولت در این زمینه، افزود: اتحادیه سراسری مرغداران میهن از امروز (شنبه ٢٨ اردیبهشت) تخم مرغ را به قیمت کیلویی پنج هزار و 500 تومان از تولیدکنندگان خریداری می‌کند و به تدریج نرخ خرید را افزایش خواهد داد.
این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه دولت در این خرید نقشی ندارد، افزود: صادرات تخم مرغ هنوز آغاز نشده است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری کشاورزی مرغداران گوشتی هم با انتقاد از قیمت خرید مرغ گفت: در حال حاضر قیمت فروش گوشت مرغ هزار و 500 تومان زیر قیمت است و هر روز تاخیر، موجب بحرانی شدن وضعیت تولیدکنندگان می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهمن محمد یاری با ارسال نامه‌ای به محمود حجتی، به تشکیل جلسه‌ای در وزارت جهاد کشاورزی و قول پیگیری وحل مشکلات طی مدت دو هفته از طرف معاونت امور تولیدات دام وزارتخانه‌اشاره کرد و نوشت: متعاقبا جلسات و کارگروه برآورد و تعیین قیمت کارشناسی گوشت مرغ و تعیین قیمت به مبلغ 9 هزار و 62 تومان تشکیل گردید که صورتجلسه مربوط به امضاء همه حاضرین در جلسه رسید.
مدیرعامل اتحادیه سراسری کشاورزی مرغداران گوشتی ایران در ادامه تأکید کرد: با گذشت 20 روز از تصمیم فوق، تاکنون اقدام عملی از طرف وزارتخانه به عمل نیامده و این بلاتکلیفی موجب زیان‌های هنگفتی به این صنعت شده، به طوری که در حال حاضر قیمت فروش گوشت مرغ هزار و 500 تومان زیر قیمت برآورد جدید بوده و هر روز تاخیر، موجب بحرانی شدن وضعیت تولیدکنندگان می‌گردد.
نظر به اینکه تولید گوشت مرغ در حال حاضر همراه با زیان بوده و مرغداران تمایلی به جوجه‌ریزی و ادامه فعالیت نخواهند داشت قطعا اثرات منفی این بلاتکلیفی در آینده نزدیک دامنگیر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می‌شود.