kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۵۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸

سیل به 90 هزار هکتار مزارع و باغ‌های مازندران خسارت وارد کرد



ساری- خبرنگار کیهان:
در پی وقوع سیل در استان مازندران بر 72 هزار هکتار اراضی زراعی و 18 هزار هکتار اراضی باغی خسارت وارد شد.
استاندار مازندران با بیان اینکه سیل اخیر خسارت جبران‌ناپذیری به بخش کشاورزی استان وارد کرد: گفت: تاکنون مازندران چنین خسارت وارده را تجربه نکرده بود.
احمد حسین زادگان افزود: هفت هزار کلنی زنبور عسل و سه هزار رأس دام سبک و سنگین در مازندران از بین رفت و برای دام‌های سنگین جبران خسارتی نداشتیم در حالی که در استان گلستان برای دام سنگین جبران خسارت کردند و تقاضای ما بر این است خسارت‌های برای پرداخت به یک شکل دیده شود و تبعیضی برای برآورد و جبران خسارت نداشته باشند.
وی تصریح کرد: قبل از مصوبه دولت، تاکنون از محل منابعی که داشتیم 13 میلیارد تومان تسهیلات معیشتی و بلاعوض پرداخت شده است.
وی به اجرایی کردن طرح جامع کنترل سیلاب‌ها اشاره کرد و افزود: سال‌ها است این طرح تهیه شد اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار هنوز اقدامی صورت نگرفت در حالی که با بروز بلایای طبیعی چندین برابر اعتبار مورد نظر خسارت پرداخت می‌کنیم.
استاندار مازندران اضافه کرد: انتظارمان بر این است ردیف اعتباری برای این طرح در نظر گرفته شود.
همچنین مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: سیل اخیر بیش از 8 میلیارد تومان به صورت مستقیم به شبکه‌های توزیع برق مازندران خسارت وارد کرد.
قاسم شهابی اظهار کرد: بیشترین خسارت سیل اخیر در شهرهای سوادکوه، سوادکوه شمالی سیمرغ، شمال و جنوب ساری، جنوب بابل، آمل، گلوگاه، نکا، بهشهر و میاندورود بود.
وی تصریح کرد: برای بازسازی، مقاوم‌سازی و پایداری شبکه‌های آسیب دیده در استان مازندران نیاز به 22 میلیارد تومان اعتبار است.