kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
استاندار:

خسارت‌های سیل در چهارمحال و بختیاری باید جبران شود




شهرکرد- خبرنگار کیهان:
استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن پیگیری جبران خسارت ناشی از سیل در این استان، مساعدت برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی فرسوده این استان را خواستار شد.
اقبال عباسی در دیدار با محمدباقر نوبخت با اشاره به خسارت‌های ناشی از وقوع سیلاب دراین استان اظهار داشت: بارش‌های سیل‌آسای فروردین‌ماه در حدود 6 هزار میلیارد ریال خسارت در این استان برجای گذاشت که شامل جاده‌ها و پل‌ها، مزارع کشاورزی، باغات، مزارع پرورش ماهی و خانه‌های شهری و روستایی است.
عباسی تصریح کرد: اکنون برای بازسازی راه‌ها، پل‌ها و جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب به مزارع کشاورزی، باغات، مزارع پرورش ماهی و مقاوم‌سازی منازل مسکونی شهری و روستایی به منابع مالی نیاز داریم که می‌طلبد مسئولان در این خصوص مساعدت ویژه داشته باشند.
استاندار چهارمحال و بختیاری در این دیدار، نبود زیرساخت‌های مناسب را از عوامل توسعه نیافتگی این استان عنوان کرد و گفت: درهمین خصوص از آنجا که تنها راه هوایی این استان از طریق فرودگاه شهرکرد انجام می‌گیرد ایجاد زیرساخت‌های لازم و توسعه و بهسازی این فرودگاه از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.
عباسی ادامه داد: امید است با اختصاص 100میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی و متمرکز بتوان در توسعه و بهسازی تنها فرودگاه استان چهارمحال و بختیاری اقدام موثری شکل گیرد.
وی همچنین با بیان اینکه 5 هزار نفر از مردم استان در واحدهای مسکونی غیرمقاوم و فرسوده سکونت دارند، خاطرنشان کرد: به منظور احیای این واحدها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر امید می‌رود اعتبار لازم برای مقاوم‌سازی واحدهای فرسوده به استان اختصاص داده شود.