kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷

شکارچی غیرمجاز محیط‌بان شد



رئیس‌اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان گفت: شکارچی غیرمجاز به دستور مراجع قضایی به 2 سال محیط بانی در منطقه‌های شکار ممنوع دامغان محکوم شد.
فرامرز اسفندیاری افزود: مراجع قضایی شهرستان دامغان، شکارچی غیرمجاز یک راس قوچ وحشی را به محیط بانی منطقه‌ای که در آن اقدام به شکار غیرمجاز کرده بود، محکوم کردند.
رئیس‌اداره حفاظت محیط زیست دامغان اضافه کرد: این شکارچی غیرمجاز محکوم به سه سال حبس شد که برای بازدارندگی بیشتر محکومیت، حبس فرد متخلف به مدت 2 سال مشروط به محیط بانی، به حالت تعلیق در آمد.
اسفندیاری ادامه داد: دوران محکومیت این شکارچی متخلف پس از گذراندن دوران محیط‌بانی، دریافت گواهی از سوی اداره حفاظت محیط زیست دامغان و ارائه به مراجع قضایی، به پایان می‌رسد.
وی افزود: در صورتی که این متهم، در این
2 سال محیط بانی، مرتکب جرم دیگری شود افزون بر مجازات جرم اخیر، مجازات سه سال حبس تعلیقی او نیز اجرا می‌شود.
اسفندیاری گفت: این شکارچی غیرمجاز در اسفند سال گذشته یک راس قوچ وحشی را شکار کرد و از محل متواری شد که با هماهنگی دستگاه قضایی، همکاری عوامل انتظامی پاسگاه تویه دروار و فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان، مخفیگاه این شکارچی متخلف شناسایی و لاشه شکار قوچ وحشی کشف و ضبط شد.
این فرد متخلف علاوه‌بر تحمل احکام قضایی، به پرداخت 100 میلیون ریال ضرر و زیان وارده در حق سازمان حفاظت محیط زیست جریمه شده است.