kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷

کوتاه از شهرستان‌ها



تعیین تکلیف تولیدی‌های راکد
کرج- خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز گفت: واحدهای تولیدی راکد که زمین برای ساخت دریافت کرده‌اند به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.
محمد امین بزازی پور فرشی با بیان اینکه پرونده‌های حقوقی واحدهای صنعتی به صورت ویژه بررسی و تعیین تکلیف خواهند شد، اظهار کرد: بر این اساس پرونده قراردادهای منعقد شده با متقاضیان سرمایه‌گذاری که نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل کنند مورد بررسی قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه بیش از سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در البرز مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: در نشست حل اختلاف و داوری به دنبال رفع مشکلات صاحبان صنایع هستیم تا این واحدها بدون دغدغه به کار خود ادامه دهند.
موفقیت در جشنواره خوارزمی
جاسک- خبرنگار کیهان: دانش‌آموزان جاسکی در مرحله استانی نهمین جشنواره جابربن حیان موفق به کسب 18 رتبه در بخش‌های مختلف شدند.
تجمع کارگران شهرداری
اهواز- خبرنگار کیهان: کارگران فضای سبز شهرداری شهرستان‌کارون برای سه ماه حقوق معوقه خود در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.
این کارگران که در سیل اخیردر احداث سیل‌بندها در شهرستان کارون و کمک‌رسانی به سیل‌زدگان جزء اولین نفراتی بودند که دست همیاری به سوی هموطنان خود دراز کردنداکنون خود نیازمند، یاری و مساعدت هستند.
سرکارگر فضای سبز شهرداری کوت عبدالله گفت: از برج 11 تاکنون حقوقی به کارگران فضای سبز شهرستان کارون که حدود 250 نفر هستند پرداخت نشده است.
ترتیل‌خوانی قاریان
بوشهر- خبرنگار کیهان: فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر با بیان اینکه حسینیه عاشقان ثارالله یکی از مراکز مهم است که گنجایش 2 هزار نفر را دارد اضافه کرد: در هر روز 20 دقیقه کلام‌الله مجید قرائت و یک جزء از قرآن با حضور 20 نفر از قاریان بنام هم استانی که از سوی مجمع عالی قرآن کشور مجوز دریافت نموده‌اند اجرا خواهد شد.
سردارعلی رزمجو با اشاره به اینکه این مراسم به صورت هماهنگ در سایر شهرستانها اجرا می‌شود گفت: تاکنون جلسات و کمیته‌های مختلفی از جمله امنیت، رسانه، خدمات‌رسانی و... تشکیل شده است که در این راستا 300 نفر خواهر و برادر در این آیین به خدمات‌رسانی به مردم روزه‌دار مشغول خواهند بود.
پاکسازی مزارع از ملخ‌ها
اردبیل- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پاکسازی 1500 هکتار از زمین‌های زراعی منطقه مغان از ملخ خبر داد.
خلیل نیکشاد گفت: کانون ملخ‌ها در شهرستان پارس‌آباد در مناطق آج چشمه و قشلاق فتحعلی بوده که با اقدام ضربتی گروه‌های مجهز به تجهیزات کامل، پاکسازی انجام پذیرفته است.
وی افزود: آفت ملخ در مزارع شمال استان از اول اردیبهشت ماه مشاهده شده و بلافاصله عملیات کنترل و مهار آن آغاز گردیده و تاکنون 1500 هکتار از مناطق آلوده به وجود کانون‌های ملخ شناسایی و سم‌پاشی شده است.
قضات نمونه
تبریز- خبرنگار کیهان: آذربایجان شرقی، دومین استان دارای قضات نمونه کشور، پس از استان تهران است.
رئیس دادگستری آذربایجان شرقی گفت: برحسب بازرسی‌های دادسرای انتظامی و دیگر مراجع نظارتی، کارنامه قضایی قضات ابلاغ شده است.
حجت‌الاسلام حکمت علی مظفری افزود: از 500 قاضی شاغل آذربایجان شرقی 330 نفر حایز رتبه منتخب شدند.