kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۵۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان اصفهان:

سفره‌های بازنشستگان 57 درصد کوچک‌تر شده است




اصفهان- خبرنگار کیهان:
رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان اصفهان با بیان اینکه با افزایش نرخ تورم، در عمل سفره‌های بازنشستگان 57 درصد کوچک‌تر شده است، گفت: خدمات درمانی بازنشستگان به دلیل عدم اجرای تعهدات سازمان تامین اجتماعی بر روی زمین مانده است.
مهدی ترکان در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه مشکل اصلی ما معیشت بازنشستگان است، تصریح کرد: حقوق فعلی بازنشستگان جوابگوی زندگی آنها نیست، در حالی که سال گذشته تورم 70 درصد رشد داشت، تنها با افزایش 13 درصدی حقوق بازنشستگان، در عمل سفره‌‌های آنها 57 درصد کوچک‌تر شد.
وی با انتقاد از تصمیم دولت در خصوص فروش تامین اجتماعی و واگذاری آن، اظهار کرد: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی 200 هزار میلیارد تومان است و در این شرایط قصد فروش شستا را دارد. در حالی که سازمان تامین اجتماعی متعلق به بخش خصوصی است و جامعه کارگری مخالف این تصمیم
هستند.
ترکان با اشاره به وضعیت نامناسب درمان بازنشستگان، اظهار کرد: خدمات درمانی به دلیل عدم اجرای تعهدات سازمان تامین اجتماعی بر روی زمین مانده است و به دلیل درمان ناقص،‌ ناچار به پرداخت هزینه جداگانه برای بیمه تکمیلی هستیم که بیمه همچنان در این خصوص به تعهدات خود عمل نمی‌کند.