kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۵۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵

رفتار انسانی ورزشکاران وظیفه حرفه‌ای مسئولان! (نکته ورزشی)

روبرو نشدن ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم کودک کش صهیونیستی در طول تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی ایران همواره بازتاب فراوانی در جامعه خبری داشته است. در آخرین نمونه این اتفاقات چندی قبل آرین غلامی و علیرضا فیروزجا دو شطرنج باز نوجوان ایران که نمونه‌ای از رویش‌های انقلاب هستند حاضر به رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی نشدند.


سرویس ورزشی-

سال گذشته نیز در رقابت‌های جودو جایزه بزرگ پاریس، سعید ملایی مرد شماره یک جودوی ایران برای عدم رویارویی با نماینده رژیم‌اشغالگر قدس متحمل یک باخت مصلحتی شد.
ملایی با این باخت شانس رسیدن به مقام قهرمانی را از دست داد و به سکوی سوم رضایت داد. اوج منش پهلوانی ملایی در مراسم توزیع مدال‌ها بود؛ از آنجا که در مسابقات مذکور نماینده رژیم صهیونیستی نایب قهرمان شده بود، ملایی در اقدامی ارزشمند حاضر نشد برای دریافت مدال کنار نماینده رژیم‌اشغالگر بایستد تا بار دیگر حمایتش از مردم مظلوم فلسطین را به جامعه ورزش جهان یادآور شود.
این رفتار ملایی که نمونه‌ای از جوانمردی و پهلوانی ورزشکاران ایرانی بود، از چشم ناظران فدراسیون جهانی جودو پنهان نماند و آنها در روزهای پایانی سال 97 با ارسال نامه‌ای به کمیته ملی المپیک از صالحی امیری درخواست کردند برای مذاکره به مجارستان (مرکز فدراسیون جهانی جودو) برود و گرنه ایران با خطر تعلیق روبرو می‌شود.
آنطور که در خبرها آمده رئیس‌کمیته ملی المپیک ایران برای آنکه نشان دهد ورزش ما از بلند شدن چماقی به نام تعلیق! نمی‌ترسد زیر بار سفر به مجارستان و مذاکره با رئیس‌فدراسیون جهانی جودو نرفت و تنها حاضر شد در حاشيه مسابقات جودوی قهرمانى آسيا در امارات با دکتر «واریوس ویزر» به گفت‌و‌گو بنشیند. بعد از اين جلسه، آنهايى كه اتفاقات جودو را از نزدیک دنبال مى كردند، مدعی بودند که موضوع تمام شده و فدراسیون جهانی متقاعد شده که ورزشکاران ایرانی با اعتقاداتی که همیشه به آن پایبند هستند، هرگز حاضر به رویارویی با نماینده رژیم جعلی اسرائیل نمی‌شوند. در حالی که تصور می‌رفت موضوع تمام شده باشد، به یکباره فدراسيون جهانى جودو با صدور اطلاعيه اى به دروغ از يك توافق تاريخى خبر داد!
رئيس فدراسيون جهانى جودو در اطلاعيه اين نهاد مدعى شد ایران تعهدپذیری مثبت خود را به مسائل اختلافی نشان داده است!! منظور اين نهاد از «تعهدپذيرى مثبت» تقابل ورزشكاران ايرانى با نمايندگان رژيم صهيونيستى بود. اما این خبر خیلی زود تکذیب و با انتشار اصل نامه کمیته ملی المپیک همه چیز روشن شد. درنامه‌ای که از سوی کمیته ملی المپیک ایران به فدراسیون جهانی جودو ارسال شده بود به هیچ عنوان نشانه یا علامتی از تمایل ورزشکاران ایرانی برای مبارزه با نمایندگان رژیم کودک کش اسرائیل دیده نمی‌شد ولی فدراسیون جهانی ناشیانه به دروغ پردازی روی آورد، غافل از اینکه با پیشرفت‌هایی که در حوزه ارتباطات صورت گرفته دیگر پنهان کردن حقیقت امری دشوار شده است.
به نظر مى رسد عدم رويارويى ورزشكاران ايران در تمام رشته هاى ورزشى، از كشتى و شطرنج گرفته تا جودو انقدر براى رژيم كودك كش اسرائيل و اياديش در نهادهاى بین‌المللی ورزش سنگين آمده كه حالا در دور تازه‌ای از تحرکات دست به خبرسازى و دروغ پردازى مى زنند.
اين تحركات مذبوحانه حكايت از آن دارد كه تقابل ورزشكاران ايرانى با نمايندگان صهيونيستى آرزوى ديرينه نظام سلطه است تا شايد با اين روش به يك رژيم جعلى مشروعيت بخشند.غافل از اينكه بر خلاف القائات و تبلیغات صورت گرفته ورزشكارانى ايرانى هميشه پاى اعتقادات قلبى خود ايستاده و خواهند ايستاد.
ورزشكاران ما در تمام این سالها با منش پهلوانى خود ثابت كرده‌اند كه در ورزش حرفه اى همه چیز پول، جام ، برد ، باخت و قهرمانی نیست؛ گاه مسایل و اتفاقاتی پیش می‌آید که یک قهرمان باید قدرت تشخیص داشته باشد و با موضع‌گیری درست ولو به قیمت از دست دادن موقعیت و مقام و... نشان دهد بیش از هر چیز انسان است، پهلوان است و با ربات يا حيوان تفاوت دارد، از میان توده‌های مردم برخاسته و گذشته و هویت انسانی خود را فراموش نکرده و با مردم زندگی می‌کند و با دردها و رنج‌های بشری آشناست.
امیدواریم قهرمانان و جوانان برومند سرزمین ما كماكان بدون توجه به القائات وتبلیغات جریانات مغرض و دنباله‌های بی‌بصیرتشان در مسیر پهلوانی گام بردارند و هیاهوی برد و باخت و قهرمانى و... آنان را از آرمان‌های بزرگ اجتماعی و ملی و مکتبی غافل نسازد.
حالا که در تمام این سالها بسیاری از ورزشکاران ما به وظیفه انسانی خود به خوبی عمل کرده اند، از مسئولان رده بالای ورزش هم انتظار می‌رود به وظیفه سازمانی و حرفه‌ای خود عمل کنند و موضوع عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم جعلی اسرائیل را - که به جهانیان هم ثابت شده نشات گرفته از اعتقادات و باورهای قلبی آنهاست- برای مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک از جمله توماس باخ آلمانی که خودش از قهرمانان شناخته شده شمشیربازی جهان است، جا بیاندازند تا یکبار برای همیشه این موضوع جمع شود و ایادی رژیم جعلی اسرائیل آرزوی تقابل ورزشکاران ایرانی با نمایندگانشان را برای همیشه به گور ببرند!