kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۵۶۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
کار شکنی انگلیسی‌ها با عدم نصب پرچم ایران در سالن برگزاری مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان تکمیل شد

کار بزرگ مومن‌زاده با کسب مدال نقره و مدال برنز باارزش ‌هادی پور

روز دوم از بیست و چهارمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان در حالی به پایان رسید که تیم ایران موفق به کسب یک نشان نقره و یک برنز شد.

در ادامه این رقابتها که با حضور ۹۷۵ تکواندوکار به میزبانی انگلستان در منچستر جریان دارد، پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در روز دوم این مسابقات تیم کشورمان تنها آرمین هادی پور در داشت. روادید این تکواندوکار گیلانی عصر سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه صادر شده و وی به همراه رئیس‌فدراسیون بامداد چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه راهی منچستر شد.
هادی پور به مراسم وزن کشی نرسید و طبق هماهنگی که با کمیته برگزاری شده بود صبح روز شروع مسابقات وزن‌کشی کرد و با وجود خستگی فراوان مبارزات خوبی به نمایش گذاشت. وی بعد از یک دور استراحت، «ماهامادو آمادو» از نیجر را ۲۰ بر ۹، «وادیم دیمیترو» نماینده مولداوی را قبل از پایان راند دوم ۲۴ بر یک «رامنارونگ ساوکویهاری» از تایلند را ۲۶ بر ۶ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
این تکواندوکار شایسته کشورمان در مبارزه نیمه نهایی برابر «پوپوف» از روسیه نمایش قابل قبولی داشت، ولی موفق نشد از پاهای بلند این روسی عبور کند و در نهایت ۲۰ بر ۱۳ نتیجه را واگذار کرد و به نشان برنز دست یافت. بدون شک اگر شرایط مبارزه مساوی بود و هادی پور چند روز زودتر به محل مسابقات رسیده و روز قبل وزن کشی کرده بود، می‌توانست در این رقیب پیروز شده و به فینال برسد.در این وزن «جان بائه سئو» از کره جنوبی و «گئورگی پوپوف» از روسیه امشب دیدار نهایی را برگزار می‌کنند. هادی پور به همراه «پائلو ملو» از برزیل هم به طور مشترک سوم شدند.
مهلا مؤمن زاده هم که روز چهارشنبه با کسب پیروزی برابر «آینور یواشپای» از قزاقستان، «جوردین اسمیت» از انگلستان، «مدودوا» از روسیه، «لنا استوجکویک» از کرواسی و «تان» از چین به دیدار نهایی راه پیدا کرده بود در مبارزه نهایی ۱۱ بر ۶ به «جائه یونگ سیم» از کره جنوبی باخت و نقره گرفت.
مؤمن زاده برای دومین بار در تاریخ تکواندوی بانوان ایران مدال نقره جهان را بر گردن آویخت. پیش از این تنها کیمیا علیزاده با کسب یک مدال نقره رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ و یک مدال برنز رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ در بخش بانوان موفق به کسب مدال جهانی تاریخ تکواندو بانوان ایران شده بود.
اما در مبارزات روز گذشته و در وزن ۶۸- کیلوگرم که میرهاشم حسینی نماینده شایسته کشورمان به دلیل صادر نشدن روادید، حضور در مسابقات جهانی را از دست داد، «بردلی سیندن» انگلیسی دست به کار بزرگی زد و در نیمه نهایی برابر «دای هوون لی» رنکینگ یک دنیا و دارنده سه مدال طلای جهان ۲۳ بر ۲۴ پیروز و راهی دیدار نهایی شد تا برای کسب مدال طلا به دیدار «جاویر پرز» از اسپانیا برود. «لی» در کنار «الکساندر دنیسنکو» روسی روی سکوی سوم ایستادند.
کارشکنی انگلیسی‌ها تمامی ندارد
اما بیست و چهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در حالی از روز چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه با حضور 975 تکواندوکار از 150 کشور در سالن آرنای منچستر آغاز شد، که میزبان مسابقات در راه حضور ملی‌پوشان تکواندو کشورمان ایجاد مشکل کرد. انگلیسی‌ها با راه انداختن بازی سیاسی تمام تلاش خود را انجام دادند تا مهره‌های تاثیرگذار ایران را از حضور در مسابقات محروم یا در بدترین شرایط زمانی راهی کشورشان کنند. با عدم صدور ویزای میرهاشم حسینی این بازیکن که از مدعیان اصلی کسب مدال بود از حضور در مسابقات و کسب مدال  محروم شد و  ویزای عرفان ناظمی نیز تا این لحظه صادر نشده است. آخرین اقدام انگلیسی‌ها عدم نصب پرچم کشورمان عزیزمان در سالن برگزاری مسابقات بود که از سوی مسئولان فدراسیون تکواندو نیز تایید شده است. پیگیری این موضوع از سوی فدراسیون تکواندو و کمیته ملی المپیک ضروری به نظر می‌رسد.