kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴

اخبار کوتاه از فوتبال



واکنش قلعه‌نویی به بازگشتش به استقلال
سرمربی تیم فوتبال سپاهان می‌گوید تا پایان جام حذفی به هیچ تیم دیگری جز سپاهان فکر نمی‌کند.امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان اظهار کرد: من این فصل قول قهرمانی ندادم. سه تیم در لیگ بالای ۱۰۰ میلیارد هزینه کردند اما ما ۴۰ میلیارد هزینه کردیم. استقلال و پرسپولیس مربیان‌شان ۲ تا ۳ سال در تیم‌هایشان حضور داشتند.او ادامه داد: نگاه ما باید به همه تیم‌ها نگاه عدالت طلبی باشد. من اصلاً به مسائل فنی کاری ندارم. به پرسپولیس و هوادارانش و برانکو که دوست خوب من است تبریک می‌گویم. او یکی از بهترین‌های مربیان خارجی‌ای است که به ایران آمده. به تیم پدیده هم تبریک می‌گویم. آنها یک فوتبال مدرن به نمایش گذاشتند و تنها تیمی بودند که ما را تحت فشار گذاشتند. امیدوارم این قهرمانی‌ها باعث نشود که مشکلات فوتبال ما دیده نشود.قلعه‌نویی در مورد شایعه رفتنش به استقلال هم گفت: من واقعیت را می‌گویم. استقلال جزء خاطرات زندگی من است. من موقعی در استقلال بودم که شرایط خوبی نداشت و ما با عشق برای این تیم کار کردیم. در آن زمانی که تیم در دسته سوم بود. اسنادش هم موجود است. خیلی‌ها مثل زرینچه در آن زمان به تیم کمک کردند اما خیلی‌ها هم پول‌شان را گرفتند و رفتند. تا این لحظه هیچ باشگاهی با من صحبت نکرده است و من هم تا پایان جام حذفی به تیم دیگری فکر نمی‌کنم.
خط و نشان مجیدی برای بازیکنان استقلال:
 هرکس ناراحت است به خانه برود
سرمربی استقلال می‌گوید فصل بعد تیمی درخور نام این باشگاه را آماده می‌کند.
فرهاد مجیدی سرمربی استقلال بعد از بازی تیمش برابر سپیدرود گفت: یک دقیقه می‌خواستم درباره باشگاه صحبت کنم. خیلی فکر کردم که چه بگویم و دیدم بهترین کار، با واقعیت صحبت کردن. من خوشبختی با استقلال را خیلی زود را تجربه کردم. میلیون‌ها نفر مرا دوست داشتند و حرف الان من هم حرفی نیست که بخواهم با آبرو اعتبار خودم بازی کنم. من آجر آجر این باشگاه را می‌شناسم و فرزند استقلالم. همه اتفاقات، حرف‌ها،شیطنت‌ها و حرکات مافیاگرایانه‌ای که در این باشگاه رخ می‌دهد را درک می‌کنم. هرگاه استقلال را ترک می‌کنم و برمی‌گردم، می‌بینم یک آجر در این باشگاه جابه جا نشده است. همیشه قراردادهای میلیاردی در این باشگاه بسته شده و هیچ نتیجه‌ای هم حاصل نشده است. چیز تلخی که من الان می‌بینم، شخصیت فوتبالی و شخصیتی که استقلال در دهه‌های گذشته داشته از بین رفته است. فوتبالیست‌های ما افراد با شخصیت و خوبی هستند. اگر می‌خواهیم شخصیت فوتبالی را به بازیکنان منتقل کنیم، باید ساختار باشگاه درست شود. من خیلی قاطع و محکم می‌گویم که این شخصیت را به تیم استقلال بر می‌گردانم. امروز در جلسه فنی به بازیکنان گفتم هر بازیکنی که پیراهن استقلال را می‌پوشد، اول با هواداران قرارداد می‌بندد بعد با باشگاه. هرکس ناراحت است می‌تواند به خانه برود. بازیکن باید بداند به هوادارش تعهد دارد.او افزود: همه بازیکنان زحمت کشیدند و دست همه آنها درد نکند. شاید اگر به سه چهار روز پیش بر می‌گشتیم آن حرف‌ها را درباره عراقچی مطرح نمی‌کردم. یک سیاستمدار هم می‌تواند تیم محبوبش را دوست داشته باشد ولی به هرحال تحت فشار بودیم و صحبتی را بیان کردیم.در پایان می‌خواهم بگویم هواداران خیالشان راحت باشد ما تیم را از نو می‌سازیم و تیمی را آماده می‌کنیم که در خور نام استقلال باشد.
برانکو: بازیکن جدیدی نیاز نداریم
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس قهرمانی تیمش در لیگ برتر هجدهم را کاری سخت و در نهایت شیرین توصیف کرد.
ایوانکوویچ در فرودگاه و در پاسخ به سؤالات خبرنگاران دقایقی به اظهار نظر درباره آخرین وضعیت پرسپولیس پس از قهرمانی در لیگ برتر هجدهم پرداخت. وی در ابتدا گفت: سومین قهرمانی، سخت‌ترین قهرمانی بود و خود این موضوع تأیید و اثباتی است بر کار مستمر ما و البته شیرین‌ترین قهرمانی هم بود. در دنیا تیم‌های زیادی نیستند که بتوانند برای سومین فصل متوالی قهرمان شوند، مخصوصا با شرایطی که ما داشتیم. مثل پارسال که محروم بودیم و نمی‌توانستیم بازیکن جدید به خدمت بگیریم و همچنین در سه سال گذشته نسبت به سایر تیم‌ها فشرده‌ترین برنامه‌ها را داشتیم اما در تمامی مسابقات و جام‌ها موفق عمل کردیم و امسال سوپرجام را بردیم، قهرمان لیگ شدیم، در فینال لیگ قهرمانان آسیا بودیم و در نیمه‌نهایی جام حذفی هم هستیم. خیلی خوشحالم و به بازیکنانم افتخار می‌کنم که نتایج فوق‌العاده و عجیبی را رقم زدند.برانکو در پایان درخصوص نقل‌وانتقالات باشگاه پرسپولیس و لیست مدنظرش برای فصل آینده خاطرنشان کرد: تا به این لحظه در مورد لیست صحبتی نشده، چون تمام تمرکزمان روی بازی‌ها و لیگ بوده اما در نهایت تمام بازیکنان فعلی ما تحت‌قرارداد هستند، انصاری و ماهینی هم برمی‌گردند، ربیع‌خواه هم سلامتی‌ را به دست آورده و عملاً می‌توانم بگویم که بازیکن جدید نیاز نداریم. با این وجود باید در ادامه ببینیم ترکیب‌مان به چه شکل خواهد بود چون برخی بازیکنان‌مان پیشنهاد خواهند داشت و دارند، بنابراین باید اول ببینیم که تکلیف آنها چه خواهد شد.