kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴
پس از حدود 50 روز تعطیلی؛

پایانه مرزی چذابه امروز بازگشایی می‌شود

سرپرست فرمانداری شهرستان دشت آزادگان گفت: پایانه مرزی چذابه در غرب خوزستان که از حدود 50 روز پیش به دلیل سیلاب تعطیل شده بود از امروز (شنبه 28 اردیبهشت) بازگشایی می‌شود.

حمید سیلاوی در گفت‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: در جریان سیلاب اخیر در خوزستان، جاده بستان- چذابه به طول حدود 30 کیلومتری، در چند نقطه دچار آبگرفتگی شد که منجر به توقف تردد کامیون‌های حامل بار و زائران به پایانه مرزی چذابه، و تعطیلی این پایانه شد.
وی گفت: روز پنجشنبه با لوله‌گذاری و عملیات ترمیم جاده چذابه، مسیر در حال بازگشایی است و از امروز تردد کامیون‌های حامل بار در این جاده آزاد
است.
سیلاوی ادامه داد: با هماهنگی مسئولان عراقی و استانی فعالیت تجار و صادرات و واردات و نیز تردد زوار و مسافران از مرز چذابه آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه موافقت گمرک و مرزبانی برای بازگشایی مرز چذابه کسب شده بیان کرد: تجار می‌توانند فعالیت مجدد خود را از این مرز از امروز آغاز کنند.
سرپرست فرمانداری دشت آزادگان گفت: همچنان آب بر روی جاده قدیمی بستان- چذابه وجود دارد و از هفته جاری نیز عملیات انتقال آب و بازسازی جاده قدیم انجام می‌شود.
جاده چذابه در سیلاب اخیر به دلیل بالا آمدن سطح رودخانه کرخه و نیز افزایش آب تالاب هورالعظیم دچار آبگرفتگی شد که موجب شد تردد در این جاده ممنوع شود.
به همین دلیل سرپرست گمرک چذابه، از بازرگانان، فعالان اقتصادی و ترخیص کاران خواست تا اعلام از سرگیری فعالیت بازارچه مرزی چذابه، برای صادرات کالاهای خود از مرز شلمچه یا بازارچه مرزی سایر استان‌ها استفاده کنند.