kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴
رئیس ‌بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

جابه‌جایی روستاهای سیل‌زده خوزستان امکان‌پذیر نیست

رئیس‌بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: جابجایی روستاهای سیل‌زده استان خوزستان امکان‌پذیر نیست لذا نباید بر جابجایی برخی روستاها در مناطق سیلزده پافشاری کرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا تابش در سومین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده خوزستان در استانداری اظهار داشت: به طور کلی با جابجایی روستاها مخالفیم چرا که براساس مقررات و در نظر گرفتن پیامدهای اجتماعی و سیاسی این کار امکان‌پذیر نیست.
وی در ادامه بر روش ایمن‌سازی منازل و اجرای طرح‌های ایمن‌سازی تاکید کرد و گفت: سازمان آب و برق خوزستان فرمول این طرح‌ها و چگونگی اجرای آنها را در دست دارد.
تابش یادآور شد: بسیاری از مقررات ملی ساختمان سازی تا قبل از زلزله بم به صورت توصیه‌ای بود اما پس از زلزله بم خیلی از مقررات را الزامی کردند و بار سنگینی بر دوش ساختمان‌سازی گذاشتند که از آن نتیجه‌ای هم نگرفتند لذا با قوانین توصیه‌ای می‌توان روستاها را ایمن سازی کرد و آمادگی داریم که این کار را انجام دهیم و ساختمان‌ها را با مشخصات لازم بسازیم.
تابش اولویت بازسازی را در حوزه واحدهای تعمیری عنوان کرد و گفت: به استناد قانون برای تعمیر هیچگونه مشکلی نداریم و می‌توانیم هر خانه‌ای که نیاز به تعمیر دارد را در محل خودش بازسازی و تعمیر کنیم.
وی افزود: برای تعمیر منازل آسیب دیده از سیل نیاز به هیچ‌گونه پروانه جدید نیست و از مردم نیز عوارضی دریافت نمی‌شود.
رئیس‌بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: برای هر واحد مسکونی یا تجاری روستایی یا شهری که آب وارد آن شده است برای تعمیرات 150 میلیون ریال وام و 50 میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است که اگر این مبالغ داده شوند و نظارت نیز صورت گیرد کار با سرعت پیش می‌رود. تابش با بیان اینکه 11 هزار و 229 واحد در خوزستان نیازمند تعمیر هستند خاطرنشان کرد: در مصوبه اخیر در مرحله اول اعتبار هفت هزار واحد تامین شده است و کار بازسازی آنها نیز آغاز شده است.