kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳

8650 زندانی غیرعمد کشور در انتظار آزادی

معاون امور استان‌های ستاد دیه کشور گفت: هشت هزار و 650 نفر زندانی غیرعمد در ندامتگاه‌های کشور در انتظار کمک خیران برای آزادی هستند.

به گزارش ایرنا، «مهدی محمدی» در آیین گلریزان ستاد دیه ویژه زندانیان جرایم غیرعمد استان مرکزی، افزود،: 196 نفر این مددجویان جرایم غیرعمد زن و بقیه مرد هستند.
وی ادامه داد: شش هزار و 400 نفر از زندانیان غیرعمد کشور را محکومان مالی و 250 نفر را محکومان دیه، حوادث رانندگی و اتفاقات کارگاهی تشکیل می‌دهند.
معاون امور استان‌های ستاد دیه کشور گفت: استان فارس با یک‌هزار و 277 نفر بیشترین و استان هرمزگان با 73 نفر کمترین محکومان جرایم غیرعمد در کشور را دارند.
محمدی یادآور شد: 300 آیین گلریزان در ماه مبارک رمضان امسال در سطح کشور برگزار می‌شود و با توجه به جاری شدن سیل در برخی استان‌های کشور این آیین در مناطق آسیب‌دیده حذف شده است.
وی ادامه داد: مقام‌معظم رهبری در سی‌و‌دومین آیین ستاد دیه کشور که در تهران برگزار شد چهار میلیارد ریال، رئیس‌جمهور دو میلیارد و 700 میلیون ریال، رئیس‌ قوه قضائیه 500 میلیون ریال، رئیس‌ مجلس شورای اسلامی 300 میلیون ریال و رئیس ‌مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز 200 میلیون ریال به زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند.
وی ادامه داد: 140 نفر زندانی حوادث رانندگی در زندان‌های کشور وجود دارد که رهایی این افراد تا پایان امسال از برنامه‌های ستاد دیه کشور است
معاون امور استان ستاد دیه کشور گفت: دو نفر از زندانیان حوادث رانندگی در زندان‌های استان مرکزی هستند.