kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳

باند جعل چک ۶۸ میلیارد تومانی متلاشی شد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری سریالی ۹ جاعل حرفه‌ای چک، اسناد بانکی و مهرهای دولتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علیرضا لطفی‌ درباره جزئیات دستگیری این جاعلان گفت: در اردیبهشت ماه سال ۹۷، سه نفر به یکی از شعب بانکی در خیابان آفریقا مراجعه و درخواست کردند تا چکی به مبلغ ۶۸ میلیارد تومان را نقد کنند و از آنجایی که مبلغ چک بالا بود، از شعبه‌ای دیگر واقع در یافت آباد ضمانت نامه‌ای به بانک ارائه دادند، اما با بررسی چک معلوم شد جعلی است.
لطفی با اشاره به حضور ماموران در بانک اظهار داشت: با حضور ماموران در محل سه نفر به اتهام جعل چک و ضمانت نامه بانکی، بازداشت و برای تحقیقات به کلانتری محل منتقل شدند. با حضور متهمان در کلانتری و تشکیل پرونده مقدماتی، این سه نفر مدعی شدند که جاعل نیستند و چک مذکور و ضمانت‌نامه بانکی را از فردی دیگری دریافت کرده‌اند و از جعلی بودن چک خبر ندارند که با توجه به اظهارات سه متهم، پرونده برای رسیدگی دقیق و تخصصی به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد و کارآگاهان این اداره بررسی موضوع و تحقیقات در خصوص اظهارات متهمان را  در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: در تحقیقات انجام شده از سوی کارآگاهان مشخص شد که این سه متهم دستگیر شده از اعضای یک باند جعل و کلاهبرداری هستند که با جعل چک و ضمانت نامه‌های بانکی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: با به دست ‎آوردن اطلاعات جدید از این سه متهم ماموران در یک عملیات ضربتی به مخفیگاه این باند حمله کرده و در بازرسی از این مکان علاوه بر دستگیری دو متهم جدید، تعدادی دستگاه چاپ و پرینتر، مهر و اسناد بانکی، کشف شد. در بازجویی از متهمان جدید مشخص شد که جاعل دیگری به نام حمید این چک ۶۸ میلیاردی و ضمانت‌نامه جعلی را تهیه کرده است.
لطفی گفت: با بررسی اطلاعات جدید نهایتا چهار جاعل دیگر  به دام پلیس افتادند.
به گفته وی، در پرونده هر 9 متهم سوابق جعل و کلاهبرداری وجود دارد. همچنین این افراد پس از تکمیل پرونده در اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، برای تحقیقات به دستگاه قضایی منتقل شد.