kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
پوتین:

ایران امروز شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای دنیا را دارد

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد ایران از زمان امضای برجام در سال ۲۰۱۵ تاکنون شفاف‌ترین کشور دنیا در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای بوده است.
 
 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه تأکید کرد ایران پس از امضای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در سال 2015 تاکنون شفاف‌ترین کشور جهان [در زمینه هسته‌ای] بوده است.
ولادیمیر پوتین ضمن اعلام این مطلب تأکید کرد: «من شخصاً با رئیس‌آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ایران صحبت کردم و او به من گفت که ایران به تعهدات هسته‌ای خود پایبند بوده است. البته در مورد برجام هم باید بگویم که آینده آن تنها به روسیه بستگی ندارد.»
رئیس‌جمهور روسیه درخصوص گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده در مورد خروج ایران از برجام نیز اظهار داشت: «من بارها در صحبت‌هایم با دوستان ایرانی گفته‌ام که از نظر من گزینه منطقی‌تر این است که ایران در برجام بماند؛ زیرا اگر ایران از برجام خارج شود، فردای آن روز همه فراموش خواهند کرد که آمریکا آغازگر تخریب برجام بوده است و در نهایت همه تقصیرات به گردن ایران خواهد افتاد.»
به‌دنبال خروج دولت آمریکا از برجام و کارشکنی‌های واشنگتن در اجرای آن، و همچنین بدعهدی طرف‌های باقی‌مانده در برجام نسبت به اجرای تعهدشان، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای خطاب به طرف‌های دیگر برجام از تعدیل تعهدات برجامی خود خبر داد.
به گزارش تسنیم ایران تأکید کرده است در صورتی که طرف‌های دیگر برجام به‌ویژه تروئیکای اروپایی (انگلیس، آلمان و فرانسه) به تعهدات خود در قبال این توافق عمل کنند، حاضر است بار دیگر اجرای تعهدات پیشین خود را از سر گیرد.