kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۴۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴

انهدام باند سرقت‌های سریالی از صرافی‌های تهران

مردان شیادی که با طرح دوستی با یکی از اعضای صرافی‌های پایتخت اقدام به کلاهبرداری و سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.



به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش مرد جوانی ضمن تماس با پلیس، خود را کارمند یکی از صرافی‌های پایتخت معرفی کرد و از سرقت ۸ سکه طلا و گوشی تلفن همراهش خبر داد.
مال‌باخته گفت: مدتی قبل فردی به نام میلاد به صرافی ما آمد و مقداری دلار خریداری کرد. بعد از آن من با میلاد در تماس بودم تا اینکه یک روز تماس گرفت و گفت برای سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار دلار می‌خواهم. او سه میلیون تومان به‌ عنوان بیعانه به حسابم ریخت و قرار شد مابقی پول را هم هنگام دریافت دلار‌ها بدهد، از آنجایی که خرید به آن مقدار از نظر قانونی مشکل داشت، قرارمان را بیرون از صرافی گذاشتیم.
وی ادامه داد: آن روز ۱۰ هزار دلار در صرافی نداشتیم و به جایش ۸ سکه طلا با خودم بردم تا به او بدهم درحالیکه میلاد سوار بر خودرو هیوندای در محل قرار منتظر من بود.
این کارمند صرافی افزود: به محض اینکه سوار خودرو شدم، دو مرد دیگر نیز سوار شدند که بلافاصله شروع به تهدید کردند و به زور ۸ سکه‌ای را که به همراه داشتم و گوشی تلفن همراهم را به سرقت بردند و با خودرو فرار کردند.
با شکایت مرد جوان تحقیقات برای شناسایی مردان زورگیر ادامه داشت تا اینکه مأموران با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند که در تمامی آنها مرد جوانی پس از طرح دوستی با یکی از کارمندان صرافی، درخواست خرید بیش از ۱۰ هزار دلار کرده و با پرداخت مبلغ کمی به‌عنوان بیعانه، کارمند صرافی را به محل قرار کشانده و با همدستی دو نفر دیگر سرقت می‌کردند.
در چهره‌نگاری‌های صورت گرفته توسط کارآگاهان پلیس، میلاد به‌ عنوان یکی از اعضای اصلی این باند شناسایی شد.
در ادامه بررسی‌ها میلاد دستگیر و برای تحقیقات به شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد.
وی با اعتراف به سرقت‌های سریالی با همدستی چهار نفر از دوستانش، گفت: وضع مالی‌ام خوب نبود و دلم می‌خواست بدون زحمت یک شبه پولدار شوم، چند وقت قبل در یک مهمانی با چند نفر آشنا شدم که بعداً فهمیدم سارق حرفه‌ای موبایل هستند. با نقشه‌ای که طراحی کردیم به سراغ کارمندان صرافی می‌رفتیم و سرقت می‌کردیم.
 با اعتراف متهم جوان به سرقت‌های سریالی، چهار همدست او نیز بازداشت شدند. تحقیقات در رابطه با سرقت‌های احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.