kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹
حاجی دلیگانی:

ستاد تنظیم بازار تنظیم نیست!

یک نماینده مجلس با انتقاد از اینکه نهادهای نظارتی بازار را رها کرده‌اند، گفت: «خود ستاد تنظیم بازار تنظیم نیست؛ این ستاد باید رصد کند و میزان کالا را در کشور بررسی نماید».




به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسینعلی حاجی دلیگانی در مصاحبه با رادیو اظهار کرد: «مشکل اقتصاد و بازار این است که مدیران این بخش در حوزه بازرسان نظام صنفی و بازرسان صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات و مقام عالی وزارت وضعیت را رها
کرده‌اند.»
وی با ‌اشاره به کم کاری ستاد تنظیم بازار افزود: «این نهادها آن طور که باید در صحنه حاضر نیستند.»
این نماینده مجلس ادامه داد: «خود ستاد تنظیم بازار تنظیم نیست؛ این ستاد باید رصد کند و میزان کالا را در کشور بررسی کرده و بخش خصوصی را در این جهت نظارت و هدایت نماید.»
حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: «کسی که متولی بحث خرما در کشور است باید با حساب و کتاب اجازه صادرات بدهد؛ این موضوع در اختیار بخش خصوصی نیست».
وی گفت: «اگر بخش خصوصی بیش از حد نیاز کشور خرما صادر کرده،‌اشتباه است؛ باقی کالاها نیز به همین صورت است. هیچکس نبود حساب و کتاب را نمی‌پسندد.»
این نماینده مجلس با بیان اینکه همه امور به دست بخش خصوصی نیست، توضیح داد: «با کاهش ارزش پول ملی، صادرات برخی کالاها به صرفه است، در حالی که در کشور به این کالاها نیاز داریم.»
حاجی دلیگانی افزود: «امروز با شرایطی رو به رو هستیم که گاه قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین نمی‌شود. قیمت گذاری تلفنی است و هر فروشنده ابتدا زنگ می‌زند و قیمت را از جایی می‌پرسد.» وی با طرح این سؤال که آیا درست است سایت دیوار تعیین‌کننده عرضه و تقاضا باشد، تصریح کرد: «قیمت بالای ارز برای صادرکننده منفعت بیشتری دارد، در حالی که دولت نپذیرفت این مابه التفاوت ارز دولتی به صورت یارانه به حساب مردم واریز شود.»