kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶

اخبار کوتاه از فوتبال



خسرو حیدری امشب از فوتبال خداحافظی ‌می‌کند
خسرو حیدری امشب آخرین بازی خود را در دوران ورزشی خود مقابل سپیدرود رشت انجام خواهد داد و از فوتبال خداحافظی می‌کند. حیدری بازیکن با سابقه تیم استقلال بعد ۱۵ سال حضور در سطح اول فوتبال ایران و بیشتر از ۱۰ سال حضور در استقلال، امشب به صورت رسمی از دنیای بازیگری خداحافظی خواهد کرد.حیدری از بازیکنانی است که فوتبالش را از تیم‌های پایه استقلال آغاز کرد و بعد از حضور در تیم پاس، از سال ۸۷ به استقلال بازگشت و با این تیم افتخارات زیادی به دست آورد.
کادر فنی و بازیکنان تراکتورسازی نقره‌داغ شدند
بازیکنان و کادر فنی باشگاه تراکتورسازی به دلیل کسب نتابج ضعیف در ۵ بازی اخیر این تیم توسط مدیریت این باشگاه تبریزی جریمه شدند.بازیکنان و کادر فنی تیم تراکتورسازی به دلیل کسب نتایج ضعیف (کسب تنها ۲ امتیاز از ۵ بازی اخیر) ۲۵ درصد جریمه شدند. این تیم در برابر تیم‌های چون پیکان، ذوب‌آهن و سپیدرود شکست خورد و برابر پرسپولیس و پارس‌جنوبی در تبریز به تساوی رضایت داد.البته امکان بخشش این حکم در صورت پیروزی تراکتورسازی مقابل فولاد خوزستان وجود دارد.
معرفی سرمربی جدید استقلال تا 10 روز دیگر
سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال ظرف 10 روز آینده انتخاب خواهد شد.مسئولان باشگاه استقلال در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای هدایت این تیم در لیگ نوزدهم هستند و در جلسه گذشته هیئت مدیره نیز پیرامون این موضوع بحث و تبادل نظر کردند.به گفته کامران منزوی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال ، امیرحسین فتحی که برای انتخاب سرمربی این تیم از هیئت مدیره اختیار تام گرفته تا 10 روز دیگر مربی جدید آبی‌پوشان را که گزینه خارجی خواهد بود انتخاب خواهد کرد.
سرمربی سابق سپاهان سر از تیم ملی هند درآورد
سرمربی پیشین سپاهان به طور رسمی هدایت تیم ملی فوتبال هند را برعهده گرفت.ایگور استیماچ ۵۱ ساله که بین سال‌های 2015 تا 2016 هدایت تیم سپاهان را برعهده داشت، از سوی فدراسیون فوتبال هند به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد. این سرمربی کروات جانشین استفن کنستانتین شد که پس از مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 از سمت سرمربیگری این تیم استعفا کرد.
محصص: آدرس را‌اشتباهی نرفتیم
مسؤول کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: کیفیت کاری که فدراسیون فوتبال بلژیک در ۲۰ سال گذشته انجام داده، یکی از بهترین‌هاست.مرتضی محصص در مرکز ملی فوتبال و در جمع خبرنگاران درخصوص جایگزینی ویلموتس به جای کارلوس کی‌روش گفت: هم کی‌روش و هم ویلموتس مربیان بزرگی هستند. ویلموتس هنوز کارش را شروع نکرده و من مطمئنم او می‌تواند کمک کند.محصص در پاسخ به اینکه آیا به عنوان مسئول کمیته فنی فدراسیون فوتبال ویلموتس را تائید می‌کند،‌گفت: صد در صد. به جایگاه بلژیک در جام جهانی نگاه کنید ما آدرس‌اشتباهی نرفتیم، فکر می‌کنم آدرس خیلی خوبی رفتیم. جام و کاپ دلیل خوبی و بدی مربی نیست. مربی باید فلسفه داشته باشد، فوتبال بلژیک از نظر کیفیت بازیکن و مربی و همچنین کیفیت کاری که فدراسیون فوتبال این کشور در 20 سال گذشته انجام داده یکی از بهترین‌هاست.
جهانبخش، جزو پروژه ناکام 58 میلیون پوندی برایتون
نشریه میرر انگلیس هافبک ایرانی برایتون را یکی از ناکامان این تیم نامید.این نشریه انگلیسی دیروز در گزارشی به عملکرد کریس هیوتن، سرمربی برکنار شده برایتون در فصل جاری پرداخت و ناکامی‌های این مربی در این فصل بیان کرد.این نشریه مشهور انگلیسی در قسمتی از این گزارش به خریدهای تابستانی هیوتن پرداخت که در مجموع 58 میلیون پوند هزینه کرده که برای تیمی مانند برایتون هزینه بسیار بالایی است. این نشریه پروژه هیوتن در جذب بازیکن را شکست خورده توصیف کرد و در راس خریدهای ناکامش نام علیرضا جهانبخش، هافبک ایرانی تیم را آورد که با مبلغ 17 میلیون پوند از آلکمار هلند به برایتون آمد.علیرضا جهانبخش تابستان گذشته از تیم آلکمار به برایتون آمد. او در فصل جاری 25 بازی برای تیمش انجام داد ولی هیچ گل نزد و پاس گلی نیز مهیا نکرد.
بی‌اطلاعی اعضای هیئت مدیره استقلال از استعفای خطیر
یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال از استعفای خطیر اعلام بی‌اطلاعی کرد. دیروز اخباری مبنی بر استعفای علی خطیر معاون ورزشی باشگاه استقلال منتشر شد. با این حال عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در حال حاضر از این استعفا بی‌خبر هستند. در همین راستا اسماعیل خلیل‌زاده، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال ، درباره استعفای خطیر اظهار کرد: هنوز چنین نامه‌ای به هیئت مدیره نرسیده است تا بخواهیم درباره آن تصمیم‌گیری کنیم.کامران منزوی، دیگر عضو هیئت مدیره استقلال هم درباره استعفای خطیر توضیح داد: عزل و نصب و استخدام و استعفای کلیه کارکنان جزو وظایف هیئت مدیره نیست و مربوط به مدیرعامل است.