kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴

بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن گشایش یافت

بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن عصر دیروز با حضور جمعی از سفرای خارجی و فعالان قرآنی از کشورهای مختلف اسلامی، دوشنبه شب گشایش یافت.



محمود واعظی مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه، در سخنانی با اشاره به مهمانان خارجی ویژه نمایشگاه، بخش بین‌الملل را نمایشگاه ظرفیت‌های مشترک قرآنی جهان اسلام و بستری برای تقویت وحدت جهان اسلام عنوان کرد.
مراسم با سخنرانی «شیخ محمد علی تسخیری» مشاور ارشد مقام معظم رهبری ادامه یافت. سپس عبدالهادی فقهی‌زاده رئیس ‌بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سخنانی با اشاره به حضور کشور پاکستان به‌عنوان میهمان ویژه نمایشگاه ابراز امیدواری کرد تجربه امسال با حضور کشورهای دیگر در سال‌های آینده ادامه پیدا کند.
فقهی‌زاده اختلاف میان مسلمانان را درد بزرگ امت اسلامی دانست و گفت: ما از طریق اقدامات فرهنگی همچون نمایشگاه قرآن به دنبال یافتن‌گریزگاه‌هایی برای رهایی از دام ستیزه‌جویی و اختلاف بین مسلمانان هستیم. مراسم با سخنرانی خانم «رفعت مسعود» سفیر جمهوری اسلامی پاکستان که مهمان ویژه نمایشگاه امسال است ادامه یافت. سپس «محمد شفیع زال» نماینده موسسه چاپ و نشر قرآن رستو در مالزی در سخنانی به تشریح فعالیت‌های این بنیاد پرداخت. وی از حضور خود در ایران ابراز خرسندی و از میهمان‌نوازی ایرانی‌ها قدردانی کرد.
فائز بن مرهون الهادی نماینده وزارت اوقاف عمان در سخنانی با اشاره به قدمت آموزش و اهتمام به قرآن در کشور خود، از مسئولان برگزار‌کننده این نمایشگاه سپاسگزاری کرد. در پایان، از برخی آثار برگزیده فرهنگی و قرآنی شامل مجلات قرآنی و اسلامی به زبان‌های عربی، ترکی، انگلیسی، اردو و فرانسوی رونمایی شد. همچنین کتاب سه جلدی (جلوه‌های رحمانی) که شامل تلفیقی از آیات قرآن و ترجمه فارسی و انگلیسی آن با تصاویری از طبیعت ایران است معرفی شد. «ناصر گلی» این کتاب را در مدت 14 سال تالیف کرده است.  بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار«قرآن، معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان تا چهارم خرداد در مصلای امام‌خمینی(ره) برپا است.