kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۳۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷
جوانگرایی و پرورش نسل جدید در اولویت سرمربی تیم ملی هندبال قرار گرفت

دعوت از 30 هندبالیست و عدم حضور لژیونرها در اردوی تهران

اردوی تیم ملی هندبال بدون حضور لژیونرها از ۲۷ اردیبهشت تا ۲ خرداد برگزار می‌شود.




اسامی تیم ملی هندبال دیروز مشخص شد ولی در میان این اسامی، لژیونرهایی که در لیگ‌های اروپایی هنوز درگیر هستند آورده نشده است. اردوی تیم ملی از ۲۷ اردیبهشت آغاز می‌شود و به همین دلیل نام لژیونرهایی که هنوز در لیگ اروپا مشغول هستند در اسامی آورده نشده است.
علیرضا حبیبی سرمربی تیم ملی هندبال در مورد اسامی تیم ملی هندبال گفت: نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی از بهترین‌های لیگ برتر هستند که بعد از بررسی‌های لازم انتخاب شدند. حتی با بسیاری از مربیان باشگاه‌ها صحبت کردیم تا شایسته‌ترین افراد به تیم ملی دعوت شوند.
مربی تیم ملی هندبال افزود: دیدگاه متفاوتی را در مورد انتخاب بازیکنان انجام دادم و قصد دارم باجوانگرایی، نسل جدید و جوانی را در سایه نسل طلایی هندبال پرورش دهم. باید حس رقابت به معنای واقعی در تیم ملی ایجاد شود. باید بازیکنان جوان تحت نظر قرار گیرند و حتی اگر در نهایت در ترکیب اصلی تیم ملی نباشند تا جایی که امکانات فدراسیون اجازه دهد در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشند. می‌خواهم بازیکنان جوان‌تر از بازیکنان با تجربه استفاده کنند و به عنوان الگو بهترین استفاده را جهت رشد و ارتقا خود ببرند.
حبیبی گفت: در تیم ملی هندبال تا مسابقات انتخابی جهان کاملاً باز خواهد بود تا چنانچه بازیکنان شایسته دیگری حتی در فصل آینده، توان کمک به تیم ملی را داشته باشند به جمع ملی‌پوشان اضافه شوند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای انتخاب اسامی تیم ملی به نوعی جوانگرایی شده است گفت: می‌توان گفت جوانگرایی، ولی در حقیقت هدف ایجاد نسل جدید و جوان در سایه نسل طلایی هندبال است. البته برای اینکه بیش از این فرصت را از دست ندهیم اولین اردو بدون حضور لژیونرها برگزار خواهد شد و لژیونرها پس از پایان مسابقات اروپا در اردوی دوم حضور خواهند داشت.
مربی تیم ملی هندبال دیروز ۳۰ هندبالیست را به اردوی تیم ملی دعوت کرد. محمدعلی قاسمی، فرزاد رستمی، میلاد قلندری، یونس آثاری، جلال کیانی، وحید مسعودی، محمدرضا اورعی، ایمان یحیائی، علی رفیعی، علی مهدی زاده، مهرداد صمصامی، مسلم کاظمی، کامیار طاهری، میثم نوروزی، سعید پورقاسمی، افشین صادقی، امین یوسفی نژاد، مهران حسینی، مهدی موسوی، محمد ایوبی، مجتبی حیدرپور، امین کاظمی، علی شایسته، محمد صفری، سلامان بربط، مجتبی کرمیان، کیارش طاهری، علی رحیمی، امید سرپوشی و یونس بدیعی اسامی دعوت شدگان به اولین مرحله از اردوهای تیم ملی هندبال هستند.
علیرضا حبیبی هدایت ملی‌پوشان را برعهده خواهد داشت و رسول دهقان نیز قرار است به عنوان مربی دروازه‌بانان وی را همراهی کند.