kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰

بازسازی 500 خانه سیل‌زده خوزستانی‌ها به سپاه واگذار شد



اهوازـ خبرنگار کیهان:
معاون اجرایی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان گفت: سهم سپاه در تمام مناطق سیل‌زده کشور برای ساخت وترمیم منازل سیل‌زدگان 18 هزار خانه می‌باشد و از این تعداد سهم سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان 500 خانه است.
سرهنگ میرعبدالرضا حاجتی با اشاره به حضور جهادی پاسداران به ویژه فرمانده‌هان سپاه در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان افزود: سپاه 150 دستگاه اتوبوس، 311 شناور، 5 فروند بالگرد و 753 دستگاه خودروی سنگین از تهران به خوزستان برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان خوزستان ارسال کرد.
وی ادامه داد:700 چشمه سرویس بهداشتی، 200 چشمه حمام، بیش از 1 میلیون گونی و 68 موکب برای پخت وعده‌های غذا با نظارت سپاه به استان خوزستان اعزام که 8 موکب از این تعداد بومی استان و 60  موکب از خارج استان برای کمک‌رسانی اعزام شده‌اند و در ماه رمضان نیز فعالیت آنان همچنان ادامه دارد. همچنین تاکنون 18 هزار نیروی جهادی در قالب 722 گروه برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان استان خوزستان به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته سپاه حضرت ولی‌عصر با همکاری کمیته امداد امام خمینی خوزستان توانست 21 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد احداث کند. همچنین احداث 20 پل روستایی، احداث 40 چشمه حمام و سرویس بهداشتی، بازسازی 97 مزار شهید، احداث 10 خانه عالم و احداث یک مدرسه در روستای احمد فداله از دیگر اقدامات بسیج سازندگی سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان درسال گذشته است.