kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰

تکمیل تصفیه‌خانه اصلی آب آشامیدنی بابل درحال اجراست



به دنبال چاپ یادداشتی با عنوان «مشکل آب بابل فراموش نشود» در مورخ 14 اردیبهشت ماه جاری در صفحه 7 روزنامه کیهان، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران اعلام کرد: تکمیل تصفیه‌خانه اصلی آب آشامیدنی شهر بابل در حال اجراست.
این روابط عمومی افزود: حدود 30 درصد حجم نیاز آب آشامیدنی مشترکین شهرهای گروه الف (بابل، بابلسر، امیرکلا، هادی‌شهر و روستاهای مسیر) به میزان 500 لیتر در ثانیه از طریق تصفیه‌خانه آب اضطراری در پایین دست سد البرز تأمین می‌شود که حادثه سیلاب اسفند 97 و نوروز 98 و در پی آن طغیان رودخانه‌ها، منجر به افزایش میزان کدورت آب در پشت سد و از مدار خارج‌شدن 500 لیتر در ثانیه آب از تصفیه‌خانه شد. لذا برای جبران کمبود این مقدار آب، بلافاصله طرح اضطراری برداشت آب از سطح فوقانی مخزن سد که دارای کدورت کمتری بوده در دستور کار شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری مازندران قرار گرفت.
این طرح طی سه‌مرحله در روز دوم، یازدهم و بیست‌و هفتم فروردین‌ماه با استفاده از خطوط انتقال آب اجرا و تصفیه‌خانه اضطراری مجدداً با ظرفیت تولید 500 لیتر در ثانیه وارد مدار بهره‌برداری شد.
از سویی دیگر در این مدت برای تأمین حداقلی آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان، از حداکثر ظرفیت‌های تولید و تأسیسات آب استفاده و نیز آبرسانی از طریق تانکرهای سیار به صورت گسترده در سطح شهر انجام شد.
یادآور می‌شود برای تأمین پایدار آب مشترکین شهرهای مذکور به تکمیل تصفیه‌خانه اصلی آب آشامیدنی شهر بابل نیاز است که مراتب از طریق شرکت سهامی آب منطقه‌ای مازندران در حال پیگیری و اجرا می‌باشد