kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲

تخلیه 2450 تن زباله کانادا در مانیل /فیلیپین: ‌برنگردانید، اعلام جنگ می‌کنیم

رئیس‌جمهور فیلیپین به دولت اوتاوا هشدار داد، اگر زباله‌های واردشده به مانیل را پس نگیرد، علیه کانادا اعلام جنگ می‌کند.



«رودریگو دوترته» به دولت کانادا هشدار داد، اگر صد‌ها تُن زباله‌ای که با کشتی وارد پایتخت فیلیپین کرده را برنگرداند، با این کشور وارد جنگ خواهد شد.
شبکه «سی‌ان‌ان» چهارشنبه گزارش داد، کانادا در حد فاصل بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۱۰۴، در مجموع ۱۰۳ کانتینر حاوی ۲۴۵۰ تُن زباله را با کشتی وارد فیلیپین کرده است. دوترته خطاب به دولت کانادا گفت: بهتر است تا هفته آینده کانادا این زباله‌ها را (از فیلیپین) خارج کند. وی همچنین تهدید کرد: در صورت عدم اقدام دولت کانادا، ما با آنها وارد جنگ می‌شویم و می‌توانیم از پس آنها بربیاییم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این محموله‌های زباله تحت پوشش«پلاستیک‌های قابل بازیافت» وارد فیلیپین شده‌اند. اما تحقیقات بازرسان نشان می‌دهد که این زباله‌‌ها، که توسط یک شرکت خصوصی کانادایی ارسال شده‌اند‌، غیرقابل بازیافت هستند.
کشور‌های صنعتی در اقدامی غیر قانونی و ضداخلاقی، زباله‌ها و پسماندهای خود را به کشورهای فقیر منتقل می‌کنند.
رئیس‌جمهور فیلیپین با بیان اینکه «درک نمی‌کنم چرا آنها (کانادایی ها) دارند ما را به زباله‌دانی تبدیل می‌کنند»، هشدار داد که شخصاً سوار کشتی می‌شود و زباله‌ها را تحویل کانادایی‌ها خواهد
داد.
فیلیپین طی سال‌های گذشته برای بازگرداندن این زباله‌ها به کانادا، تلاش‌های زیادی کرده، اما این تلاش‌ها تا کنون نتیجه نداده است.