kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۶۳۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
اولین ضرب‌شست انصار‌الله در سال جدید

شلیک موشک بدر-اف به خاک عربستان/ 54 نیروی ائتلاف از جمله 9 افسر سعودی به هلاکت رسیدند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن می‌گوید در پی شلیک موشک «بدر ـ اف» به مواضع ائتلاف سعودی، در «جیزان» 54 نظامی ائتلاف به هلاکت رسیدند که دست‌کم 9 نفرشان افسر و درجه‌دار سعودی بودند.




انقلابیون یمن در چهار سال گذشته توانسته‌اند با بومی‌سازی موشک‌ها و پهپادهای خود موازنه جنگ را به نفع خود تغییر دهند. در این راستا ارتش و یگان موشکی یمن با رونمایی از انواع موشک‌های مدرن باعث تزریق روحیه به مردم و همچنین ایجاد هراس در اردوگاه دشمن شده است. عملیات‌های متعدد ارتش یمن علیه متجاوزان به خوبی قابلیت‌های مردم یمن در برابر هر تجاوزی را اثبات کرده است.
در همین ارتباط یگان موشکی یمن روز یکشنبه با موشک «بدر اف» مرکز تجمع مزدوران را در اردوگاه الاستقبال، منطقه همجوار «جیزان» در جنوب عربستان هدف قرار داد که شماری از مزدوران کشته و زخمی شدند. «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تعداد تلفات وارد شده به ائتلاف سعودی در پی شلیک یک فروند موشک بالستیک «بدر-اف» به «جیزان» (واقع در مرز یمن با عربستان) را 54 نفر اعلام کرد. بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سریع همچنین اعلام کرد، 9 نفر از آنها از افسران سعودی بودند. وی در ادامه افزود: همچنین ده‌ها نفر دیگر از مزدوران ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان نیز در پی شلیک این موشک مجروح شده‌اند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در اولین سالگرد شهادت «صالح الصماد» رئیس‌ شورای عالی سیاسی یمن (27 فروردین) در کنفرانسی خبری از موشک بدر- اف رونمایی کرد؛ مدل این موشک شبیه به توچکای روسی است. بُرد بدر-اف 160 کیلومتر، شعاع انفجار 350 متر و تعداد ترکش‌های آن بیش از 14 هزار قطعه عنوان شده است؛ در ارتفاع 20 متری منفجر می‌شود و دقت اصابت آن تنها سه متر است.