kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۴۶۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
امام جمعه قم:

جوانان جبهه مقاومت ثابت کردند در جنگ یا سیل جان‌نثار مردم هستند

امام جمعه قم گفت: سیل اخیر فرصتی شد تا همبستگی ملی جامعه همانند دوران دفاع مقدس جلوه‌گر شود.


 
 قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: همدلی و همراهی مردم و مسئولان و حضور هزاران جوان دانشجو و طلبه و نیروهای نظامی و مردمی برای کمک به هم‌وطنان عزیز جلوه‌ای بسیار زیبا و ستودنی از نعمت وحدت و ایثار جامعه اسلامی را به نمایش گذاشت که باید خداوند را به‌خاطر این نعمت ستایش کرد.
وی با اشاره به ممانعت آمریکا از ارسال کمک‌های مالی و غیرمالی جهانیان حتی ایرانیان مقیم خارج برای سیل‌زدگان کشورمان، اظهار داشت: در همین زمان شاهد حضور رزمندگان جبهه مقاومت و گسیل کمک‌های آنان به مردم سیل‌زده بودیم، جوانان جبهه مقاومت بازهم ثابت کردند که جان‌نثار مردم هستند چه در وضعیت جنگی باشیم و چه در زمان وقوع حوادث طبیعی قرار داشته باشیم. آنها در همه حال جان‌نثار ملت‌ها هستند.
رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اقدامات احمقانه رئیس جمهور آمریکا  از جمله انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس و مشارکت با ارتجاع منطقه در کشتار مردم مظلوم یمن و اخیراً به رسمیت شناختن الحاق سرزمین اشغال شده سوریه (جولان) به اسرائیل گفت: آنها با این‌همه خیانت و شرارت علیه بشریت سپاه پاسداران را به‌عنوان نیروی تروریست اعلام و معرفی می‌کنند یعنی همان نیرویی که در برابر تروریسم دولتی آمریکا و اسرائیل و اذنابشان ایستاده است! امام جمعه قم اظهار داشت: از سوی دیگر با برخی اقدامات درصدد هستند «معامله قرن» را با هدف نابودی آرمان فلسطین بر منطقه تحمیل کنند اما پیشاپیش به آنها اعلام می‌کنیم هیچ معامله‌ای که آرمان آزادی فلسطین و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی را دربر نداشته باشد، انجام نخواهد گرفت و با شکست قطعی روبرو خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به وجود هزاران مسجد و نقش مهم آنها در پرورش جامعه، گفت: البته براساس شاخص‌ها در حال حاضر باید80 هزار مسجد در تراز جمهوری اسلامی در کشور کانون رشد اندیشه انقلابی باشند اما از نظر کیفی و کمی ما هنوز در این بخش با نقطه مطلوب فاصله داریم. وی همچنین روز ارتش را گرامی داشت و تصریح کرد: ارتش در جنگ رشادت‌های فراوانی از خود نشان داد؛ امروز نیز در هر صحنه‌ای که ملت نیازمند یاری باشد حاضر است، همان‌طور که در سیل اخیر جلوه‌های زیبایی از خدمت به مردم از خود نشان داد. امام ‌جمعه قم نیمه شعبان «روز سرباز گمنام» امام زمان را به کارکنان وزارت اطلاعات و همه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی تبریک گفت و از خدمات  این نیرو در کشف فساد و توطئه‌های همه‌‌جانبه و شکست دشمن تقدیر کرد.