kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۳۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
استاندار:

بارندگی سیستان و بلوچستان را از بحران خشکسالی نجات داد




استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های اخیر در سراسر این استان سبب عبور از بحران جدی خشکسالی چندین ساله منطقه شد.
احمدعلی موهبتی اظهار داشت:‌ در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌های پی‌در‌پی شاهد بروز مشکلات فراوان در سیستان و بلوچستان بودیم به طوری که علاوه بر آسیب جدی به بخش کشاورزی تامین آب آشامیدنی مردم نیز با مشکل جدی روبه‌رو بود.
وی افزود: شدت خشکسالی در سیستان و بلوچستان به حدی بود که از 721 منبع آبی روستایی این استان 550 منبع کاملا خشک شده بود که این امر آبرسانی سیار به بیش از هزار و 500 روستا را به همراه داشت.
استاندار سیستان و بلوچستان افوزد: بارش‌های اخیر در استان اگر چه مشکلاتی را به همراه داشت اما نتایج مطلوب فراوانی را عاید مردم منطقه کرد.
موهبتی تخلیه 95 خانوار روستاهای مهرستان و 316 خانوار روستاهای قصربند برای جلوگیری از خسارات احتمالی، تخریب برخی منازل مسکونی در اطراف رودخانه کاجو و آسیب به زیرساخت‌های برق، راه و مخابرات را از جمله مشکلات سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم این استان به دلیل رنج‌های فراوان ناشی از خشکسالی‌های اخیر حدود 20 ساله با وجود خسارت‌های متحمل شده از نزول رحمت الهی بسیار خرسند هستند.
وی بیان کرد: بارندگی‌های اخیر سبب ذخیره‌سازی منابع آبی خوبی در پشت سدهای سیستان و بلوچستان شد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به بارندگی خوب افغانستان شاهد ورود آب سیلاب غیرقابل کنترل این کشور به منطقه سیستان هستیم به طوری که هم‌اینک هزار و 200 متر مکعب در ثانیه آب وارد رودخانه هیرمند
است.