kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵

خواندنی از ورزش ایران



*با اعلام امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی والیبال مردان ایران، زمان اضافه شدن 5 لژیونر به تمرینات تیم ملی مشخص شد. به این ترتیب سعید معروف، مجتبی میرزاجانپور و مرتضی شریفی، روز شنبه 31 فروردین ماه در تمرینات تیم ملی ایران حاضر خواهند شد تا خود را به کادر فنی معرفی کنند. همچنین محمد جواد معنوی‌نژاد و فرهاد قائمی دو ملی پوش دیگر والیبال ایران نیز دوم اردیبهشت ماه به تمرینات تیم ملی ملحق می‌شوند.
*دور نهم (پایانى) مسابقات آزاد بین‌المللی ریکیاویک ایسلند سه‌شنبه شب برگزار شد و علیرضا فیروزجا نماینده شطرنج ایران مقابل یوهان هیارسون از کشور میزبان با ریتینگ 2520 به برترى رسید.یوهان هیارسون قهرمان 6 دوره کشور ایسلند زمانی از بهترین شطرنج بازان جهان محسوب می‌شد.با این پیروزى مجموع امتیازات فیروزجا به عدد 7 رسید و او تنها به واسطه یک امتیاز شکنى کمتر نایب قهرمان شد. در این رقابت‌ها لوپولسکو از رومانى با ریتینگ 2634 قهرمان شد و شطرنج باز سوئدى با ریتینگ 2687 مقام سوم را کسب کرد.فیروزجا پیش از این عنوان قهرمانى رقابت‌هاى 960 ریکیاویک ایسلند را به خود اختصاص داده بود.در این دوره مسابقات آزاد بین‌المللی ریکیاویک ایسلند 249 شطرنجباز از سرتاسر جهان حضور داشتند.
*سازمان جهانی والیبال نشسته با نامه کشورمان مبنی بر تعویق دومین دوره لیگ جهانی این رشته موافقت کرد. مسئولان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان چند روز قبل نامه‌ای را به سازمان جهانی والیبال نشسته ارسال کردند و در آن، درخواست تعویق دومین دوره لیگ جهانی این رشته را داشتند.هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در این باره گفت: سازمان جهانی والیبال نشسته روز گذشته پاسخ این نامه را مبنی بر موافقت با آن اعلام کرد، بدین ترتیب دومین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته در روزهای 8 تا 16 آبان ماه به‌میزبانی شهر مشهد برگزار می‌شود. قرار است در این رقابت‌ها 6 تیم برتر رنکینگ جهانی حضور داشته باشند.