kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
معاون شرکت توانیر خبر داد

افزایش تعرفه برق پرمصرفان از خردادماه

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: تعرفه‌های جدید از خرداد ماه برای پرمصرف‌ها اعمال و احتمالاً در پایان خرداد اولین قبوض برای آنها صادر می‌شود.




به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمودرضا حقی‌فام، در نشست خبری خود با اشاره به افزایش قیمت برق اظهار داشت: نظام پرداخت صنعت برق، پلکانی است و در کنار افزایش هفت درصدی قیمت برق، در صورت عدم رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان پرمصرف، ۱۶ درصد به آن اضافه می‌شود.
وی اضافه کرد: طبق قانون، درآمد‌های حاصله از افزایش قیمت پرمصرف‌ها، در ردیف بودجه جداگانه به صورت شفاف در بهینه‌سازی شبکه توزیع مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به طراحی نرم‌افزار برای پرداخت و بررسی میزان مصرف برق بیان کرد: نرم‌افزاری برای بررسی میزان مصرف و پرداخت قبوض، اطلاع از ساعات پیک مصرف متناسب با هر منطقه برای مشترکان ارائه شده که می‌تواند در کاهش قبوض کاغذی کمک شایانی داشته باشد.
حقی فام در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس که پرسید آیا سال آینده در پیک مصرف تعرفه برق مشترکان پرمصرف افزایش خواهد یافت، گفت: اعتقاد ما این است که عمده مشکل مصرف برق از چهار ماه در زمان اوج مصرف است که از خرداد تا شهریور ادامه دارد. بنابراین اگر میزان تقاضای برق در این زمان کمتر شود، در اصطلاح ضریب بار شبکه افزایش می‌یابد و به نفع اقتصاد برق است پس باید کاری کنیم که از نظام تعرفه‌ای اقتصاد استفاده کنیم تا تقاضای بی‌رویه کاهش یابد.
وی با بیان اینکه پیش‌آگهی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها بر روی قبوض از اردیبهشت‌ماه اعمال می‌شود،‌گفت: تعرفه‌های جدید از خرداد ماه برای پرمصرف‌ها اعمال و احتمالاً در پایان خرداد اولین قبوض برای آنها صادر می‌شود.
وی با اشاره به حد مصرفی مشترکان پرمصرف گفت: مصرف زیر ۳۰۰ کیلووات ساعت مشترک در گروه خوش‌مصرف و بالای آن و دو برابر آن یعنی ۶۰۰ کیلو وات جزو پرمصرف است و اگر بالاتر از ۶۰۰ کیلو وات باشد آن موقع از سازوکارهای کنترلی استفاده خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: مصرف‌کنندگان آب و برق به قبوض اردیبهشت ماه توجه کنند؛ چراکه این قبوض می‌تواند هشداری برای مصرف‌کنندگان بیش از الگوی مصرف باشد. (همچنین) به مصرف‌کنندگان کمتر از الگوی مصرف آب و برق، مبالغی پرداخت خواهد شد.